افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق کرمانشاه

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمانشاه از افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تولید برق کرمانشاه تا ۲۲۰۰ مگاوات در تابستان خبر داد.

علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه مسئولیت تأمین برق سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان را دارد، گفت : در حال حاضر برق مورد نیاز یک میلیون و ۸۵۰ مشترک در سه استان از طریق انتقال برق در استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر تأمین برق مورد نیاز سه استان، صادرات به کشور عراق نیز از استان کرمانشاه صورت می‌گیرد که همین امر نشان داده که این استان در شاخص‌های صنعت برق وضعیت خوبی دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: به دلیل صادرات برق به کشور عراق طبق دستور وزیر نیرو بخش ویژه‌ای از اعتبار و درآمد صادرات برق در اختیار طرح‌ها و بودجه استان قرار گرفته است.

اسدی با بیان برخی مشکلات و چالش‌ها در تأمین برق در سال ۱۴۰۰، خاطر نشان کرد: با این حال با وجود رشد ۱۲ درصد مصرف برق در حوزه صنایع نسبت به سال گذشته، اما با همکاری این واحد‌ها تابستان سال جاری را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و آمادگی لازم برای تأمین برق مورد نیاز مشترکین، افزایش ظرفیت تأمین برق در سه استان را برای تابستان ۱۴۰۲ را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: بیشترین حجم مصرف برق در پیک‌های مصرفی فصل تابستان حدود ۹۰۰ مگاوات است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حجم برق تولیدی در تابستان به ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات خواهد رسید.

اسدی بیان کرد: وضعیت صنعت در غرب کشور ضعیف است که امروز باید خود را برای تحول در صنعت آماده کرده و تحقق این امر مستلزم تأمین زیر ساخت‌های صنعتی به ویژه تولید و تأمین برق مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قدیمی کنگاور و ظرفیت‌های برقی این استان، عنوان کرد: پست تولید برق در این شهرستان در سال ۶۵ بمباران و در سال ۷۲ بازسازی شد که امروز در راستای تحول صنعتی ظرفیت این پست با تأمین اعتبار و حمایت‌های وزارتخانه مربوطه ۲ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: یکی از نقاط قوت برق منطقه‌ای این است که از نظر نیروی انسانی با تهران برابری می‌کند و شبکه از نظر فنی و اجرا به خوبی انجام شده است و به لحاظ تأمین نیروی برق سه استان در خاورمیانه رتبه اول و در دنیا رتبه ۱۴ هستیم.

اسدی با تاکید بر پیشرفت چشم‌گیر شاخص‌های تولید برق، یادآور شد: پیش از انقلاب تنها ۱۳۲ روستا در سه استان برق داشتند، اما در حال حاضر به پنج هزار روستا رسیده و در استان کرمانشاه در تأمین برق از ۴۲ روستا به ۲ هزار و ۵۵۰ روستا رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار