فعالیت در پارک علم و فناوری حوزه سلامت همدان محدودیتی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افراد می توانند با ایده‌های نو و کاربردی در حوزه سلامت به این بستر پژوهشی فناورانه ورود داشته باشند.

دکتر محمدمهدی مجذوبی شامگاه شنبه ۶ اسفندماه در آیین گرامیداشت روز مهندس در دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه در ماه‌های اخیر جهش‌های مطلوبی در حوزه‌های علم و فناوری و مراکز رشد و به تازگی در جلب موافقت از وزارت متبوع مبنی بر راه‌اندازی پارک علم و فناوری ویژه حوزه سلامت داشته است که می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای فعالیت‌های نوآورانه فراهم آورد.

او با بیان اینکه فعالیت در پارک علم و فناوری حوزه سلامت محدودیتی ندارد، افزود: با آغاز به کار این پارک اساتید، دانشجویان، پژوهشگران دانشگاه و یا پزشکان و مهندسان رشته‌های مختلف نیز قادر خواهند بود از تمام ظرفیت این مجموعه در جهت گسترش اقدامات پژوهشی، فناورانه و... بهره‌برداری کنند.

مجذوبی مطرح کرد: انجام کار‌های  روزمره در گذر زمان، خسته‌کننده و کسالت‌بار خواهد بود، اما ورود به کار‌های نوآورانه پس از بروز نتایج خود می‌تواند اثرگذار و ماندگار شود بر این اساس در تلاش هستیم در بخش‌هایی از سیستم خدمت‌رسانی از ظرفیت مهندسان دانشگاه بهره‌مند شویم و در صورت بروز مشکلات احتمالی در تجهیزات و سیستم‌های مهندسی، با کمک این پتانسیل رفع نقص و ایرادات را شاهد باشیم البته برای افرادی که به اجرای این ایده‌ها ورود کنند مزایا و امتیازاتی درنظر گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین به طرح بررسی و برجسته کردن افراد شاخص و اثرگذار در هر واحد اشاره و بر لزوم تأمین فضایی در جهت ارائه ایده‌ها و پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مهندسی تأکید کرد و گفت: امکانات و شرایط پژوهشی دانشگاه در این راستا در اختیار همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی همدان از وجود مهندسان پرتوان و شایسته‌ای برخوردار است که نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت‌های دانشگاه ایفا می‌کنند.

دکتر بابک یوسفی با بیان اینکه مهندسی محدود در یک مقطع و رشته تحصیلی نیست، افزود: دیدگاه مهندسی، نیازمند مهارت ورزی و مسأله محور است از این‌رو می‌توان گفت همه بخش‌های جامعه به ویژه حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان می‌توانند با الگو گرفتن از این دیدگاه در فرآیند صحیح خدمت و پیشرفت قرار گیرند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه قسمت اعظم ساختار دانشگاه از پزشکان و پیراپزشکان شکل گرفته، وابستگی به مهندسان در روند خدمت‌رسانی حوزه سلامت انکارناپذیر است به طوریکه بدون نظارت و تلاش مهندسان فناوری اطلاعات، حتی یک شبکه در شهر یا روستا به خدمات سیستم سلامت دسترسی ندارد و این روند در بین مهندسان تأسیسات، عمرانی و ... نیز جاری است و بدون حضور آن‌ها ارائه خدمات با سختی و مشقات بسیار همراه خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار