گشایش دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی در کاشان

دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی با حضور معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، در کاشان آغاز به کار کرد.

مریم جلالی دهکردی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین گشایش دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی در کاشان اظهار کرد: توسعه نوین در دنیا و پیشرفت کشور‌ها به صنایع دستی به دلیل حفظ اقلیم گره خورده و جهان فناوری و محیط زیست ما مدیون فعالان عرصه صنایع دستی است.


او راه افزایش درآمد شهر‌ها را رونق گردشگری و یکی از محور‌های مهم گردشگری را ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در ورودی شهر‌ها دانست و افزود: دستور ریاست جمهوری برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در مبدا ابلاغ شده و در نوروز ۱۴۰۲ شاهد رونق بازار‌های صنایع دستی در ورودی شهر‌ها خواهیم بود.


معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: نساجی سنتی در کاشان باید محمل سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان شهری و تجاری باشد.


ایتی سینگ عضو شورای جهانی صنایع دستی یونسکو هم با بیان اینکه نساجی سنتی کاشان منحصر به فرد است، گفت: دست بافته‌ها کاشان از فرهنگ بافته شده است.
او اظهار کرد: مطمئن باشید سعی خواهیم کرد بهترین‌ها و واقعیت‌های شهر کاشان را به جهان معرفی کنیم و به عنوان‌شهر جهانی فکر کنید در ۱۰ سال آینده اتفاقات بسیار خاصی در این باره رقم خواهد خورد.گشایش دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی در کاشان
در سفر گروه ارزیاب‌های جهانی صنایع دستی یونسکو برای بررسی شاخص‌های صنعت نساجی سنتی کاشان برای معرفی این شهر به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی، با حضور معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی در خانه تاریخی باکوچی کاشان گشایش یافت و محمد شریف زارعی، فرماندار ویژه کاشان به مدت دو سال به عنوان دبیر آن منصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.