راهکارهای بیرون آوردن انگشتر تنگ از دست

به احتمال زیاد برای شماهم پیش آمده که انگشتر در انگشتتان گیر کرده و در آن لحظه نمی‌دانید چگونه خود را از این شرایط خلاص کنید.

شاید برای شما تجربه این را داشته اید که انگشتری در دست داشته باشید و نتوانید از انگشت خود دربیاورید. یا برایتان پیش آمده که انگشتری که به نظر سایز دست شما است اما نمی توانید به آسانی از دستتان دربیآورید. نگران نباشید. در این مطلب با شیوه های آسان می توانید به راحتی انگشتر را از انگشت خود بیرون بیاورید. همراه ما باشید.


بیشتربخوانید


چرب کننده های طبیعی 

در این شیوه برای درآوردن حلقه می توانید از چرب کننده هایی مانند وازلین و ژل لوبریکانت استفاده کنید. استفاده مقدار زیاد این مواد روان کننده سبب می شوند که با حداقل صدمه وارده به پوست بتوانید انگشتر گیر کرده در انگشت را بیرون بیاورید. چرب کننده های بر پایه وازلین معمولا به بهترین صورت عمل می کنند.

بعضی از بهترین چرب کننده های پوست عبارتند از:

- وازلین

- نرم کننده مو یا شامپو

- ژل پترولیوم یا پماد آنتی بیوتیک

- شیشه پاک کن یا دیگر پاک کننده های پنجره

- لوسیون دست

- کره بادام زمینی نرم شده

- آب و صابون

- روغن بچه

- کره در صورت امکان

- اسپری پخت و پز، کره نرم یا روغن پخت و پز

کمی از مواد چرب را زیر حلقه بمالید و بعد آن را به طرفین بچرخانید. بهتر است به کمک انگشت شست و اشاره، حلقه را بچرخانید و از مقدار بیشتری چرب کننده برای کارکرد بهتر استفاده کنید. تلاش کنید به آهستگی آن را با چرخاندن به جلو و عقب به سمت بیرون انگشت هل دهید.

از آب سرد استفاده کنید

یکی از سریع‌ترین و بهترین شیوه ها برای از بین بردن ورم دست استفاده از آب و یخ است. سرما باعث انقباض ماهیچه‌ها و پوست می‌شود و به سرعت تورم به وجود آمده در انگشت را کم می‌کند.

برای اینکار ۲ الی ۳ دقیقه دستی که انگشتر تنگ در آن است را در آب و یخ بگذارید یا با یک تیکه یخ اطراف انگشت ورم کرده به خصوص اطراف انگشتر بکشید.

دست خود را بالا بگیرید

انگشت آسیب دیده خود را بالاتر از قلب خود نگه دارید. بالا نگه داشتن دست به تخلیه خون از بافت‌ها کمک می‌کند و تورم را پایین می‌آورد. در کل مراحل درآوردن انگشتر دست خود را پایین نیاورید، وگرنه مجبور می شوید کار را با دست ورم کرده ادامه دهید. دست را بلند نگه دارید تا بتوانید انگشتر طلا را از دست خود بیرون بیاورید.

استفاده از نخ دندان

برای این کار باید یک قسمت از انتهای نخ دندان را از زیر حلقه رد کرده و نخ را به آهستگی دور بند انگشت بپیچانید، به گونه ای که درد یا کبودی در ناحیه انگشت به وجود نیاید. چنانچه حس کردید که خیلی سفت است، باید نخ را باز کنید و دوباره ببندید.

حال با کشیدن و پیچاندن نخ دندان در جهت عقربه های ساعت، انگشتر را به طرف نوک انگشت هل دهید. لازم به گفتن است که این کار را باید چند بار تکرار کنید تا انگشتر حرکت کرده و از انگشت شما بیرون بیاید.

اگر انگشت بیش از اندازه ورم کرده باشد، هیچ یک از شیوه  های داده شده در این مطلب نمی توانند موثر باشند. برای همین باید هرچه زودتر به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید تا با ابزار مناسب انگشتر را ببرند. در این شیوه که توسط پزشک یا متخصص این زمینه انجام می شود، معمولا جسمی محکم را زیر انگشت قرار داده تا به انگشت آسیبی وارد نشود و سپس با کمک دریل کوچک و سوهان مخصوص انگشتر بریده می شود.

منبع: بیتوته 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.