آغاز طرح نظارتی ویژه روز‌های پایانی سال در سیستان و بلوچستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح نظارتی ویژه روز‌های پایانی سال، و ماه مبارک رمضان از اول اسفند در استان آغاز شده است.

ایرج حسن پور روز  در شورای تنظیم بازار استان با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای خرید کالا همچنین خدمات مرتبط در روز‌های پایانی سال گفت: در طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال، به‌منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، جلوگیری از کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات، نظارت بر کالا‌های پرمصرف و خدمات اولویت‌دار تشدید می‌شود و مورد رصد و بازرسی بیشتر بازرسان قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی اشاره کرد و افزود: در مدت اجرای طرح از ظرفیت سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف برای بازرسی و رصد دقیق‌تر کالا و خدمات مورد هدف استفاده خواهد شد که همراهی این دستگاه‌ها به اجرای هرچه بهتر این طرح کمک خواهد کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش مبالغ جریمه تخلفات قانون نظام صنفی از جمله ارائه نکردن فاکتور خرید به بازرسان، صادر نشدن فاکتور برای مشتری و درج نکردن قیمت تا سقف ۱۰ میلیون تومان، از متصدیان واحد‌های صنفی خواست نسبت به درج قیمت کالا، نصب نرخنامه همچنین نگهداری فاکتور کالا‌های موجود در واحد صنفی برای ارائه به بازرسان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، فروش اجباری کالا، درج نشدن قیمت و نصب نرخنامه می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا مورد بررسی و پیگیری بازرسان قرار گیرد.

حسن پور اظهارداشت: با توجه به همزمانی ماه رمضان با نوروز ۱۴۰۲، بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در این ایام از حساسیت بیشتری برخوردار است، با توجه به تأکید کارگروه تنظیم بازار استان باید با همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های نظارتی مرتبط، این طرح مهم با نهایت تلاش و توجه ویژه دستگاه‌ها به سرانجام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار