مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان:

۱۱ درصد تصادفات جاده ای استان ناشی از خودروهای قاچاق سوخت و اتباع بیگانه است

کرد گفت: در بررسی تلفات جاده ای حدود ۱۱ درصد تصادفات ناشی از خودروهای قاچاق سوخت واتباع بیگانه غیرمجاز است.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به شروع زودتر از موعد سفرهای نوروزی در استان گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان وایام نوروز برنامه های لازم جهت رفاه حال مسافرین نوروزی از قبل از آغاز ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است.

ایوب کرد در شورای ترافیک استان افزود: در بررسی تلفات جاده ای حدود ۱۱ درصد تصادفات ناشی از خودروهای قاچاق سوخت واتباع بیگانه غیرمجاز است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همچنین بیان کرد: از ۲۸ نقطه حادثه خیز در استان ۲۷ مورد آن رفع حادثه واستاندارد سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی وحمل ونقل جاده‌ای استان در جهت برطرف کردن مشکلات جاده ای ونصب علایم هشداری در سطح جاده ها است.

کرد اظهار داشت: اولویت راهداری نگهداری رویه، ابنیه و تعمیر پل ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان همچنین از نظارت و کنترل ۲هزار و ۷۵۷ ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در قالب ۱۶۰ مانور در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبرداد.

وی گفت: این طرح با هدف بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی ، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای ، توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان حمل و نقل مسافری ، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی ، جعبه کمک‌های اولیه ، کپسول آتش‌نشانی ، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و اجرای طرح نوروزی این کنترل ها تشدید می شود تصریح کرد: طرح کنترل و نظارت برناوگان حمل ونقل عمومی در ایام طرح نوروزی بصورت مستمر و روزانه در دستورکار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد تا زمینه ساز سفری ایمن برای مسافرینی که ناوگان حمل‌ونقل عمومی را جهت سفر انتخاب می کنند شود.

کرد در خاتمه خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار