اولین یادواره شهدای رسانه مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» دوشنبه ۸ اسفندماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده نیروی قدس سپاه و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این یادواره ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدای مسیر جهاد و حق و امام شهدا گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از شاخصه‌های اصلی جهاد و مبارزه حق علیه باطل است و تاریخ ایثار و شهادت به صدر اسلام و دوره حیات پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بر می‌گردد.

معاون رئیس جمهور افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در دوره معاصر با آغاز نهضت حضرت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی احیا شده است و نقش سازنده و اثرگذار این فرهنگ در نجات دنیای کنونی که جهان غرب فرهنگ مادی‌گرایی و پوچ‌گرایی را در میان بشریت ترویج داده، غیر قابل انکار است. در چارچوب ایدئولوژی اسلامی به یقین زندگی که مبتنی بر فرهنگ و ارزش‌های الهی و اخلاق و معنویت است پاسخگوی نیاز‌های انسانی اثر حاضر نیز هست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ارتباطی تنگاتنگ با آموزه‌های دینی و به تبع آن انقلاب اسلامی ایران و سایر حرکت‌های ظلم‌ستیز منطقه دارد، افزود: این فرهنگ مترقی و متعالی به عنوان یک موتور پیش‌ران که تجلی و بلوغ معنویت و اوج اطاعت و عبودیت حضرت احدیت است با جان و دل مردم مسلمان در کشور‌های اسلامی عجین شده و راهگشای ملت‌های ستم دیده و استعمار زده در سراسر منطقه و حتی در جای جای جهان است.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: اگر بپذیریم که فرهنگ آن چیزی است که زندگی و ارزش‌های انسانی را به وجود می‌آورد و با لحاظ کردن دیدگاه مکتبی و اعتقادی ما آن را مجموعه‌ای از نظام ارزشی اسلام در همه جوانب فردی و جمعی بدانیم آنگاه بهتر می‌توانیم به اهمیت و ارزش شهادت به عنوان یک فرهنگ تأثیرگذار و اصیل و نقشی که در اصلاح امور جامعه دارد پی ببریم.

وی با بیان اینکه شهادت در مسیر حق، اصلاح نابسامانی‌های جامعه را به دنبال دارد، گفت: خون شهید موجی در جامعه بر می‌انگیزاند که خوبی‌ها و نیکویی‌ها را ترویج می‌کند و بدی‌ها و کج‌روی‌ها را از بین می‌برد و نقش مؤثری در بیداری مردمان و ایستادگی آنان در مقابل ظلم و جور حاکمان زمانه ایفا می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد» به ویژه در عصر حاضر و دوران خیزش ملت‌های بیدار منطقه علیه امپریالیسم جهانی و سایر حکام استعمارگر به تعبیر زیبا و رسای قرآن کریم شهدا زنده هستند و تصریح شده است: «ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون؛ وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ».

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حال در دوران کنونی با گسترش رسانه‌های جمعی و سیطره غرب بر ابزار رسانه به عنوان یک عامل مهم و تعیین کننده در هدایت افکار عمومی ساخت یک روایت صحیح و حقیقی از رخداد‌ها و رساندن آن به جامعه جهانی دارای اولویت و اهمیت بسیاری است و در این شرایط باید از ظرفیت تمامی رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و به ویژه رسانه ملی برای نهادینه کردن ارزش‌ها و مؤلفه‌های فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ غنی و عزت بخش در جامعه استفاده کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت گسترش محتوی غنی فرهنگ ایثار و شهادت در همه رسانه‌ها، گفت: با استفاده از کارشناسان و با برنامه‌ریزی صحیح و جامع همراه با پشتیبانی سایر دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های مرتبط با نشر فرهنگ ایثار و شهادت، با نگاهی فرا ملی باید اقدام مناسب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود چرا که نسل کنونی و فردای جوامع نیازمند آشنایی با شهدا و ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت جهت الگو گیری در زندگی فردی و اجتماعی هستند.

معاون رئیس جمهور در پایان خطاب به حاضران در این همایش خاطرنشان کرد: عزیزان، سروران و خانواده معظم شهدای رسانه، ما امروز اینجا گرد هم آمده‌ایم که یاد و نام شهدای عزیز رسانه‌ای را بزرگ و گرامی بداریم و بر ادامه راهشان پیمان ببندیم.

در پایان این مراسم از مسئولان بنیاد شهید و مدیران رسانه ۷ کشور به نمایندگی از خانواده شهدا تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.