اختتامیه جشنواره سرود نغمه‌ها در شیراز برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره «سرود نغمه‌ها»، از مجموعه برنامه‌های دومین جشنواره فرهنگی علمی هنری امامت و مهدویت، توسط معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار شد.

محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: امید آن داریم که هر یک از ما بتوانیم خادمی برای امام زمان باشیم و این راهی را که با نیت خیر شروع کرده‌ایم با همین نیت ادامه دهیم.

محمدرضا قائدی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای پررنگ کردن فرهنگ مهدویت در واحد‌های دانشگاهی و مدارس سما قدم‌های موثر و مفیدی را برداشته و امیدواریم که این مسیر با جدیت و همت همه دست انرکاران تداوم داشته باشد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سراسری امامت و مهدویت در این دانشگاه گفت: پارسال این جشنواره با همکاری ۱۰ واحد دانشگاهی آغاز شد و امسال با گسترش موضوعات و توسعه بخش‌های مختلف جشنواره توانستیم جشنواره مهدویت را با ۳۸ برنامه مختلف در استان‌ها و واحد‌های دانشگاهی برگزار کنیم.

معصومه طباطبایی از برگزاری اختتامیه جشنواره امامت و مهدویت همزمان با میلاد امام زمان (عج) و در دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از مردم و برای مردم است، بنابراین باید مردم بتوانند از محصولات ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده بهینه داشته باشند و یکی از راهکار‌های این استفاده، امکان ترویج فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در سطح شهر و استان است

او به وجود بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این سرمایه انسانی بزرگ توسط دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم جامعه را به خود وابسته کرده و بر همین اساس در خور این هست که با این ظرفیت بزرگ کاری بزرگ در خصوص مهدویت اجرا کند.

طباطبایی گفت: بر اساس نظر مدیریت دانشگاه اجرای این جشنواره سراسری به صورت علمی و پژوهشی نیز باید ادامه پیدا کند و به همین منظور دبیرخانه دائمی امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که هدف آن ترویج فرهنگ مهدویت با استفاده از تمام پتانسیل‌های دانشگاه و قرار گرفتن دانشگاه به عنوان منشاء تحولات تعلیم و تربیت جامعه است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه تاکید کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از راهبرد‌های مهم و اصلی توجه به معنویت است که برگزاری این جشنواره بزرگ در راستای همین راهبرد و برای استفاده از هنر و ادبیات در توسعه معنویت در سطح دانشگاه و نیز در سطح جامعه است.

طباطبایی هنر را به عنوان یک ابزار در ترویج مسائل فرهنگی برشمرد و گفت: اگر به هنر به عنوان یک ابزار در ترویج مسائل فرهنگی تکیه کنیم قطعاً می‌تواند برای جوانان سنین مختلف به ویژه دانشجویان مثمر ثمر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت: شرکت قریب به سه هزار نفر در این جشنواره یعنی سه هزار خانواده به نوعی درگیر موضوع امامت و مهدویت شده‌اند و این یعنی مردمی کردن حاکمیت دینی و بردن دین در قالب فرهنگ بین مردم و خانواده‌ها.

اسماعیل محبی‌پور گفت: اهمیت این موضوع بیشتر از آن است که بخواهیم در یک جلسه محدود بنشینیم و صحبت کنیم و وصف امامت، ولایت و مهدویت را بگوییم بلکه این نکته فرصت و موقعیت بسیار مهمی است که نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شده است که بتواند در سطحی چنین گسترده به موضوعی چنین مهم بپردازد.

محبی‌پور انتظار ظهور امام عصر (عج) را شیرین توصیف و تاکید کرد: انتظاری که ما در ظهور امام زمان (عج) می‌کشیم یک انتظار شیرین و قطعی است لذا انتظار تلخی و سختی نیست، زیرا ما به ظهور آقا امام زمان عجل الله اعتقاد قلبی داریم و شکی در این ظهور نیست و یک امید صد درصدی در دل منتظرین است.

معاون فرهنگی و دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: براساس قابلیت و گستردگی تعداد واحد‌های فارس، برگزاری دو جشنواره از مجموع ۳۸ جشنواره امامت و مهدویت به این استان محول شده بود که با همکاری همه واحد‌ها و تلاش دست اندرکاران، جشنواره‌های "پوستر هدی" با محوریت زندگی امام حسین (ع) و "سرود نغمه‌ها" با محوریت امامت و مهدویت با موفقیت به انجام رسید.

علیرضا بیابان‌نورد، شرکت بیش از ۳۰۰۰ نفر در جشنواره سرود نغمه‌ها و بالغ بر ۱۱۰۰ نفر در جشنواره پوستر هدی را از نقاط برجسته و چشمگیر این دو جشنواره برشمرد و گفت: گسترش فرهنگ مهدویت و امامت و ایجاد موجی از علاقه مندی نسل جوان به موضوعات ولایی و مهدوی از دیگر نقاط قوت برگزاری این جشنواره درسطح کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار