اصفهان تنها مجری طرح فرزندخواندگی مهمان

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: اصفهان تنها استانی است که توانست با همراهی مراجع قضایی طرح فرزندخواندگی مهمان را اجرا کند.

عبدالرضا اسماعیلی معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: فرزندخواندگی را به صورت فرزندخواندگی دائمی، موقت و طرح مهمان اجرا می‌کنیم.


او ادامه داد: اگر قرار باشد یک کودک به مدت یک ماه به شیرخوارگاه بیاید ترجیح می‌دهیم، مهمان خانواده‌های متقاضی شود، مدت فرزندخواندگی موقت، شش ماهه است، اما در طرح مهمان ممکن است چند روز بعد کودک به خانواده خود بازگردد.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان افزود: امکاناتی در اختیار آن خانواده قرار می‌گیرد تا فرزندان در محیط خانواده رشد کنند، رقم امداد ماهیانه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

اسماعیلی اضافه کرد: سن فرزندخواندگی هم بالا رفته و دیگر چیزی به نام شیرخوار نداریم که بتوانیم به‌صورت دائم به عنوان فرد بی‌سرپرست به یک خانواده تحویل دهیم و بیشتر پذیرش‌های بهزیستی بدسرپرست هستند.


او با اشاره به فعالیت حدود ۴۰ خانه کودک و نوجوان در استان اصفهان و اداره آن‌ها به صورت هیئت امنایی، تصریح کرد: در این نوع خانه‌ها موفقیت کودکان افزایش یافت و این طرح پس از آن کشوری شد و نزدیک به ۴۵۰ کودک و نوجوان در این ۴۰ خانه نگهداری می‌شوند.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزبستی استان اصفهان اظهار کرد: بین این کودکان، افرادی هستند که پزشک شدند، به مدارج بالای تحصیلی رسیدند و در زمینه‌های مختلف موفق هستند، یکی از دختران ما مجوز مرکز مشاوره گرفته است.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه آمار کودکان کار استان اصفهان که بالاترین تعداد در کل کشور است، تأیید نمی‌کنیم و شهرداری و قوه قضائیه نیز همین نظر را دارند و حتی ممکن است، اصفهان جزو هشت استان اول هم نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
باید فرهنگ مردمی اونقدر افزایش پیدا کنه ک بچه ها اصلا در محیط متشنج خانوادگی مانند موقع طلاق، اعتیاد والدین و... نباشن و به یک خانواده سپرده شن واقعا سخته و از آوارگی یا فرار فرزند جلوگیری شه من دیدم این صحنه ها واقعا خیلی سخته برای کودک