برگزاری کارگاه آموزشی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در سمنان

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در استان سمنان خبر داد.

علی حسین‌پور مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در استان سمنان خبر داد و گفت: این کارگاه به‌منظور تکریم مؤدیان مالیاتی و همچنین آشنایی آنان با این سامانه و همچنین تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برای اشخاص حقوقی استان اعم از شرکت‌های بورسی، دولتی و اشخاص حقوقی غیربورسی و غیردولتی استان، به مدت یک روز در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این کارگاه آموزشی با توجه به فراخوان‌های صورت‌گرفته برای شرکت‌های بورسی، شرکت‌های دولتی و اشخاص حقوقی غیربورسی و غیردولتی استان با حضور محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان در سال ۱۳۹۸ در مجلس به تصویب رسیده و سازمان امور مالیاتی کشور مکلف به اجرای این قانون است.

حسین‌پور تصریح کرد: به همین منظور، اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، گروه‌های آموزشی لازم را برای تبیین قوانین و مقررات آن و تسهیل امور برای مؤدیان مالیاتی تدارک دیده است.

وی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را موجب حرکت به سمت تحقق نظام مالیاتی هوشمند عنوان کرد و افزود: این قانون بر اساس رویکرد‌های تأمین منابع اطلاعاتی قابل استناد برای نظام مالیاتی، موجب تشخیص دقیق مالیات منصفانه بر مبنای اطلاعات سیستمی، بهبود ارائه خدمات و اصلاح الگو‌های تعامل مالیات‌دهندگان با سازمان، وضع مالیات بر اساس اطلاعات حاصل از رویداد‌های واقعی، ایجاد شفافیت اقتصادی و کاهش فرار مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی و افزایش رضایت مالیات‌دهندگان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.