ژاپن بیش از ۱ میلیون دلار به پناهندگان افغانستانی در ایران کمک کرد

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اطلاعیه‌ای از کمک ۱/۲ میلیون دالری دولت جاپان به افغانستانی‌هایی مقیم ایران خبر داد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اطلاعیه‌ای از کمک 1،2 میلیون دالری دولت جاپان به افغانستانی‌هایی که برای چندین دهه در ایران اقامت داشته‌اند و نیز افرادی که به تازگی در سال 2021 میلادی وارد ایران شده‌اند خبر داد.

جانشین نماینده کمیساریای سازمان ملل در ایران، کمک مالی به‌موقع و حمایت مستمر جاپان از پناهندگان را نمونه‌ای از مشارکت و تقسیم مسئولیت بین‌المللی دانسته است.

کمیساریای عالی سازمان ملل گفت کمک‌های جاپان نیز به دنبال تقویت سیستم بهداشتی درمانی ایران خواهد بود تا تمامی افراد بیجاشده بتوانند به طور رایگان از مراقبت‌های بهداشتی اولیه بهره‌مند شوند و بیمه درمانی نیز برای پوشش مراقبت‌های درمانی سطح دوم و سوم به پناهندگان بسیار آسیب‌پذیر ارائه می‌شود.

کازوتوشی آیکاوا، سفیر جاپان در ایران، در جریان بازدید اخیر از مهمانشهر پناهندگان شهر ساوه واقع در ولایت مرکزی ایران، که محل زندگی بیش از ۵ هزار پناهنده افغانستانی است، با پناهندگانی صحبت کرد که از حمایت مستمر جاپان، به‌ویژه از تاسیس دو مدرسه و یک پایگاه بهداشت در مهمانشهر برخوردار هستند.

آیکاوا در طی بازدید خود از مهمانشهر ساوه گفت: «بعد از سفر یک سال پیش به مهمانشهر تربت جام، این دومین بار است که از مهمانشهر پناهندگان در ایران بازدید می‌کنم و از بابت بازدید از مهمانشهر ساوه خرسندم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار