درخواست پارلمان عربی برای تروریست نامیدن شهرک‌نشینان صهیونیست

پارلمان عربی خواستار گنجاندن نام شبه‌نظامیان شهرک‌نشین صهیونیست جنایتکار حواره در فهرست تروریسم شد.

پارلمان عربی عمیقاً وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری، به ویژه اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین در شهرک حواره و شهر‌های کرانه باختری را محکوم کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، پارلمان عربی در بیانیه‌ای تأکید کرد: «اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌های بی‌دفاع به روشی سیستماتیک تبدیل شده است و پاسخگو نبودن این صهیونیست‌ها و فقدان مکانیزم بازدارنده، به آن‌ها فرصت داده تا به جنایات و حملات خود از جمله تیراندازی، آتش زدن خانه‌ها و وسایل نقلیه، اخراج کشاورزان از سرزمین‌های خود و ارتکاب جنایات شنیع علیه مردم فلسطین ادامه دهند.»

بیانیه پارلمان عربی می‌افزاید: «این حوادث، صحنه سوزاندن خانواده دوابشه، ابوخضیر کودک، مسجد الاقصی، جنایت مسجد ابراهیمی و سایر کشتار‌های فجیع علیه مردم فلسطین را در اذهان جامعه جهانی زنده می‌کند.»

پارلمان عربی از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا اقداماتی فوری برای توقف تجاوز مکرر و مستمر شهرک‌نشینان به حقوق مردم فلسطین و اموال آن‌ها تحت حمایت کابینه راست افراطی رژیم اشغالگر انجام دهند.

این پارلمان همچنین خواستار پایان دادن به مصونیت جنایتکاران و گنجاندن شبه‌نظامیان شهرک‌نشین در لیست‌های تروریستی شد.

منابع خبری یکشنبه گذشته گزارش دادند، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جنوب نابلس به شهادت رسید. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، سامح حمدالله محمود أقطش ۳۷ ساله در شهرک زعتره واقع در جنوب نابلس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. شهرک‌نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف نابلس یورش بردند و با فلسطینیان درگیر شدند.

پیش‌تر هلال احمر فلسطین گزارش داده بود، دست‌کم ۱۰۰ نفر در حمله شهرک‌نشینان به جنوب نابلس زخمی شدند. شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین به ده‌ها خودروی متعلق به فلسطینیان آسیب رسانده و تعدادی از منازل مسکونی متعلق به آن‌ها را به آتش کشیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار