همه باید پاسخگوی سوالات دهه هشتادی باشند

فرماندار اردکان گفت: مسئولان، والدین، مشاوران و کارشناسان باید رابطه خود را با دهه هشتادی‌ها نزدیک و پاسخگوی سوالات آن‌ها باشند.

حسین سبزواری فرماندار اردکان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان افزود: طبق آخرین تحقیقات در حوزه جوانان، دهه هشتادی ها، رابطه خود با دیگر نسل‌ها قطع کرده و دچار نوعی توهم دانایی، تمایل به تغییر و ناامیدی مفرط و کشورگریزی شده اند که باید در برنامه ریزی‌ها آن را لحاظ کرد.

او با اشاره به اینکه، تمایل این دهه به تفریحات ناسالم بیشتر است و فقط از هم سن و سال‌های خود حرف شنوایی دارند اضافه کرد: آن‌ها خانواده ستیز، درگیر و مضطرب، دچار احساس عدم درک از سوی والدین و منزوی شده اند و به بازی‌ها و برنامه‌های آن لاین گرایش پیدا کرده اند.

سبزواری با اشاره به اینکه با تشکیل نشست‌ها و انجمن‌های فعال در حوزه جوانان می‌توان تمرین مدیریت و فعالیت اجتماعی داد و از طرفی تخلیه انرژی جوانان را فراهم نمود اظهار داشت: مسئولان و کارشناسان باید در مسیری که گام برمی دارند آمار و اطلاعات جامع و کامل داشته تا فرهنگ سازی و الگویابی برای جوانان نمایند.

او با بیان اینکه گاهی باید به جوانان مسئولیت‌های اجتماعی داد و از حالت کلیشه ای، سنتی و قدیمی خارج شد و به سمت نوسازی رفت یادآور شد: تشکل‌ها یک ابزار برای بیان باور‌ها و رویکرد‌ها هستند.

او با اشاره به اینکه وظیفه مسئولان است که بستر را برای فعالیت‌های فرهنگی جوانان فراهم کنند، خاطرنشان کرد: تعامل و گفتگو بسیار اثرگذار است و تاثیر فراوانی در حل مسائل مختلف دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار