۱۴۰ خانه لوکس از ابتدای سال شناسایی شده اند

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: ۱۴۰ خانه لوکس و باغ از ابتدای سال برای اخذ مالیات شناسایی شده که در حال دریافت اطلاعات هویتی صاحبان آنها هستیم.

آقای داود منظور در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای قانون  پايانه های فروشگاهی این روزها شاهد شتاب بیشتری هستیم.

به گفته او، در پیوستن شرکت های که فراخوان شده بودند از جمله شرکت های بورسی و شرکت های دولتی  تا امروز بالغ بر ۴۷۰ شرکت  امروز به سامانه مودیان مالیاتی  و فروشگاهی پیوسته اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: بالغ بر ۳۵ میلیون  صورت حساب از  آبان ما دریافت کرده ایم که ارزش این صورت حساب ها  بالغ بر ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است.

او می گوید: میزان مالیات ابراز ارزش افزوده ای که در این صورت حساب ها آمده است، حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان است و مهم تر  آن ۷۰ هزار شرکت هستند که صورت حساب ها را دریافت کرده اند  و اطلاعات آنها هم  ثبت شده است.

 او گفت: تقریبا بخش اصلی شرکت‌های بورسی و شرکت‌های که لازم بود صورت حساب آنها در این سامانه بیاید اطلاعات آنها دریافت شده و برخی از شرکت ها باقی مانده است که در حال پیگیری  هستیم.

معاون وزیر اقتصاد  گفت: شرکت‌های  دولتی هم از ابتدای دی ماه باید می آمدند در ابتدا تاخیر جدی داشته ایم که از دو هفته گذشته این مسئله شتاب  بیشتری گرفته است. امیدوار هستیم مشکلات فنی این شرکت ها برطرف شده و هرچه سریعتر به این حوزه متصل شوند.

 او  تاکید کرد: سایر شرکت ها و اشخاص حقوقی از سال آينده  وارد می شوند که ما از هم اکنون این شرکت ها را دعوت می کنیم که مقدمات کار را فراهم کنند از ابتدای سال شاهد دریافت این صورت حساب ها باشیم.

منظور در پاسخ به این سوال که تصویب نمایندگان مجلس مبنی بر کاهش میزان مالیات  گفت: طبیعی است لایحه دولت به مجلس می رود نمایندگان مجلس تغییراتی را در ترتیبات قانونی بدهند به ویژه در حوزه مالیات انجام می دهند و ما  منتظر هستیم ببینم چه تغییراتی انجام می شود  .

او افزود: ما امسال با همکاری شهرداری ۱۴۰ خانه لوکس و باغ ویلا را شناسایی کرده و اطلاعات آنها را دریافت کرده ایم  البته اطلاعات ثبتی آنها باید تبدیل شود به اطلاعات هویتی که ما با سازمان ثبت مکاتبه و پیگیری  کرده ایم که بخشی از  اطلاعات هویتی آنها در اختیار ما قرار گیرد و منتظر هستیم بخش باقی مانده در اختیار ما قرار گیرد تا آنها را به مردم اطلاع  رسانی کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در سال های گذشته نقص اطلاعات مانع از اجرای کامل این قانون بود اما امسال با پیگیری های صورت گرفته  توانستیم اطلاعات لازم را دریافت  کنیم.

 منظور گفت:  ما طبیعتا در منابع درآمد برآوردهای کرده ایم که  ممکن است این برآورد ها کمتر یا بیشتر شود، اما تلاش می کنیم   این کمبودها را با شناسایی فرارهای مالیاتی  جبران کنیم.

 او افزود: زمانیکه سال مالی تمام می شود، وصول مالیات شروع می شود   و وظیفه ما شناسایی و تعیین میزان مالیات و ابلاغ آن بوده است  و اکنون  ما تابع اجرای سیاست‌ قانون گذار هستیم.  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار