همت جهادی دستگاه قضایی برای گره گشایی از پرونده‌های قصاص

رییس کل دادگستری کرمان گفت: دستگاه قضایی در قالب یک برنامه هدفمند، همت جهادی خود برای گره گشایی از پرونده‌های قصاص را در دستور کار قرارداده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست تخصصی بررسی پرونده‌های قتل با حضور ویدئو کنفرانس روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان کرمان با اشاره به آیه شریفه وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا، گفت: دستگاه قضایی در قالب یک برنامه هدفمند و مشخص، همت جهادی خود برای گره گشایی از پرونده‌های قصاص و جلب رضایت اولیای دم را در دستور کار قرارداده است.

او افزود: در ادامه نشست برگزار شده در مشهد و پیرو تاکیدات ریاست قوه قضاییه و مرکز توسعه حل اختلاف کشور مقرر است که تلاش ویژه‌ای برای جلب رضایت در پرونده‌های قصاص برای محکومان قطعی و غیرقطعی در کشور انجام شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: امید می‌رود که با یک کار جهادی و بسیار خوب، شاهد باشیم تعداد زیادی از زندانیان که محکومیت قطعی و غیرقطعی به قصاص دارند، در سالروز ولادت حضرت ثامن الائمه (۱۱ خردادماه سال ۱۴۰۲) از جوار مضجع شریف آن حضرت به آغوش خانواده خود برگردند.

او بر استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، ائمه جمعه وجماعات، ریش سفیدان و متنفذین در کنار اعضای شورا‌های حل اختلاف به منظور جلب رضایت اولیای دم در پرونده‌های قتل تاکید کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود که استان کرمان از استان‌های برتر کشور در جلب رضایت اولیای دم و آزادی محکومان این پرونده‌ها باشد.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: فرصت‌های زمانی پیش رو از جمله ایام نوروز، ایام ماه مبارک رمضان و. زمینه مناسبی برای جلب رضایت در پرونده‌های قصاص است.

او به موضوع عفو معیاری اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیز اشاره و بیان کرد: استان کرمان در این زمینه از استان‌های برتر کشور بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار