معاون وزیر کشور از چند واحد تولیدی زنجان بازدید کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور روز پنجشنبه از چند طرح اقتصادی و واحد تولیدی زنجان بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

محسن کوشش تبار در جریان سفر به استان زنجان طی روز گذشته در بدو ورود از کارخانه شیشه زنگان پارس در سلطانیه بازدید کرد.

کارخانه شیشه زنگان پارس تولیدکننده انواع ظروف شیشه ای با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی است و حدود ۳۰۰ نفر به طور مستقیم در آن اشتغال دارند.

فاز دوم دوم این واحد تولیدی در دست اجراست و تا تیرماه سال آینده تکمیل می شود.

تخصیص برق سه مگاواتی، تخصیص افزایش دیماند گاز شهری و درخواست تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از جمله مسائل و درخواست های این واحد تولیدی برای تکمیل طرح توسعه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در ادامه از یک واحد تولیدی بزرگ استان در حوزه بافندگی و ریسندگی بازدید کرد.

این مجموعه یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور در زمینه نساجی است که به رغم ۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و بیش از یک‌ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی هنوز تولیدی ندارد و در گره های مشکلات متعدد به‌ویژه موانع بانکی گرفتار است.

فعالیت در این مجموعه از تولید نخ آغاز و در نهایت پس از بافندگی، تکمیل و رنگرزی به پوشاک منتهی می‌شود؛ اجرای این طرح از سال ۸۹ آغاز شده و بر اساس آمار موجود این واحد توان تولید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن نخ پنبه و پنج میلیون و ۹۵۰ هزار مترمربع پارچه را دارد و ظرفیت تولید انواع پوشاک آن پنج هزار و ۹۵۰ عدد است و توان به‌کارگیری و اشتغال قریب به ۲ هزار نفر را نیز دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در این بازدید درباره این واحد صنعتی گفت: در صورت تکمیل این کارخانه ارزش آن ۵۱ میلیون یورو از نظر ارزی و ۲ هزار میلیارد تومان از نظر ریالی است.

مجید گلشنی منفرد افزود: این کارخانه مشکلات عدیده‌ای از قبیل کارت بازرگانی، تسهیلات، سرمایه در گردش و تسهیلات عمرانی و صندوق ارزی دارد.

وی اضافه کرد: تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان توسط بانک ملی حل شد و تسهیلات عمرانی نیز ۴۵ میلیارد تومان از سوی سازمان صنعت و معدن استان با نامه نگاری ها برطرف خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: مشکل اصلی این واحد، چک های برگشتی است که از همه بانک ها جمع آوری و در یک شعبه تجمیع شده تا هرچه سریعتر برای رسیدگی به آنها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در ادامه از پایانه صادراتی زنجان، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و مراحل تکمیل مجتمع گلخانه ای زنجان بازدید می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.