۶۰۰ هزار هکتار خشکیدگی و زوال بلوط در استان لرستان گزارش شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه چالش‌هایی در نگهداری منابع طبیعی داریم که بخشی از آن طبیعی و مربوط به خشکسالی‌ها است، گفت: ۶۰۰ هزار هکتار خشکیدگی و زوال بلوط در استان گزارش شده است.

حسین میرزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در جلسه مشترک شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه از ۲ میلیون ۸۰۰ هکتار اراضی استان لرستان ۲ میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی است، اظهار داشت: همچنین ۳۴ هزار هکتار مرتع در لرستان وجود دارد و این منابع باید نگهداری و مدیریت شود.

او با بیان اینکه چالش‌هایی داریم که بخشی از آن طبیعی و مربوط به خشکسالی‌ها است، افزود: ۶۰۰ هزار هکتار خشکیدگی و زوال بلوط در استان گزارش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه نقشه‌های کاداستر تهیه شده و ۹۸ درصد لرستان دارای این نقشه است، عنوان کرد: تثبیت مالکیت‌ها در استان انجام شده هر چند برخی مسائل اجتماعی هم وجود دارد و ملی شدن اراضی فرآیندی است که به زمان نیاز دارد.

میرزایی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار همیار طبیعت در استان لرستان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ۸ هزار نفر از آنان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به اینکه کاشت یک میلیارد درخت در کشور در طول چهار سال در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: سهم استان لرستان ۳۰ میلیون نهال است که باید ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در سال درخت در استان کاشته شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.