بیش از یک هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار بیمه شده تامین اجتماعی هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

 مجید الهی راد گفت:  هم اکنون بیش از یک هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

او گفت: کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف زنان سرپرست خانوار تلاش می‌کند تا با پرداخت حق بیمه اجتماعی این افراد و مستمری بگیر شدن آن‌ها عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان حفظ شده و از استقلال مالی برخوردار شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت:  پس از واریز هزینه بیمه تامین اجتماعی به مدت ۱۰سال از سوی کمیته امداد، این افراد بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی می‌شوند؛ هم‌اکنون ۶۲۶ نفر از مددجویان این نهاد مستمری بگیر و خودکفا شده اند.

او گفت: تعداد ۱۶۲ نفر دیگر از زنان سرپرست خانوار این نهاد نیز به کمیسیون تامین اجتماعی معرفی شده و در حال طی کردن مراحل اداری جهت برقراری بیمه اجتماعی هستند.

الهی راد گفت: این نهاد از ابتدای امسال بیش از ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

او گفت: این نهاد برای یک هزار و ۴۶۸ نفر از زنان سرپرست خانوار عشایر نیز تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان حق بیمه اجتماعی پرداخت کرده است.

 در حال حاضر ۵۳ هزار و ۴۴۴ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۸۳۲ خانوار معیشت بگیر این نهاد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.