آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام نوروز در آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام پایانی سال، نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ در سراسر استان با مشارکت اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی آغاز شد.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: این طرح با مشارکت ۸۸ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی طبق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور از ساعات هشت صبح تا ۲۰ عصر هر روز از امروز تا پنج اردیبهشت سال آینده اجرا می‌شود.

به گفته وی، این طرح با حضور ۳۸ اکیپ ثابت و ۵۰ اکیپ سیار با بکارگیری نزدیک به ۱۲۰ نفر از ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های فعال در ایام یاد شده اجرا خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه بازرسان و ناظران بهداشتی با کوچکترین اقدام خلافی که مغایر با قانون و دستورالعمل‌های سازمانی باشد برخورد خواهند کرد، ادامه داد: سلامتی شهروندان و تامین غذای سالم وظیفه اصلی سازمانی این اداره کل است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح بازرسان اداره کل و شهرستان‌ها با دقت نظر و حساسیت بالا نظارت‌های خود را انجام می‌دهند، گفت: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیر مجاز می‌کنند، قطعه بندی‌هایی با این روش، بدون شناسنامه و بدون نظارت دامپزشکی انجام می‌شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

خلیل زاده تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز و عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.