جمعیت جوان کرمانشاه حدود ۷۰۰ هزار نفر است

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه جمعیت جوان استان را حدود ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

حسین آذرکمند معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به مناسبت روز جوان گفت : حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار دارند که جوان محسوب می‌شوند.

وی اشتغال را یکی از مهمترین مشکلات جوانان کرمانشاهی عنوان کرد و گفت: ازدواج، مسکن و هویت از دیگر مشکلات جوانان است که ما به عنوان بخش متولی این حوزه در خصوص این مشکلات از دستگاه‌های ذیربط مطالبه گری می‌کنیم.

معاون امور جوانان استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های هفته جوان امسال در کرمانشاه، افزود: از یازدهم تا هجدهم اسفند که به نام هفته جوان نامگذاری شده، برنامه‌هایی را در سطح استان اجرا خواهیم کرد.

وی یکی از مهمترین این برنامه‌ها را معرفی جوانان برتر استان اعلام کرد و گفت: برای انتخاب جوان برتر شاخص‌هایی را به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مختلف اعلام کرده بودیم که براساس آن شاخص‌ها ۳۶ نفر به ما معرفی شدند.

آذرکمند یادآورشد: پس از انجام ارزیابی‌ها و داوری انجام شده، از بین این تعداد ۱۲ نفر را به عنوان جوان برتر استان طی مراسمی معرفی و از آن‌ها تجلیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جمعا برای این هفته حدود ۲۵۰ برنامه در سطح استان تدارک دیده شده، افزود: برپایی حدود ۴۰ کارگاه مهارت‌های زندگی، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، اهداء خون، تقدیر از شهدای ورزشکار و ... از جمله این برنامه‌ها است.

معاون امور جوانان استان به نقش سمن‌های حوزه جوانان در برگزاری برخی از برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: سمن‌ها یکی از عرصه‌های مشارکت و حضور جوانان در اجتماع هستند، برای همین برگزاری بخشی از برنامه‌های این هفته برعهده آن‌ها خواهد بود.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه حدود ۱۰۰ سمن فعالیت می‌کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.