نماینده کشور عراق در همایش بین‌المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان:

دانش و فناوری ایران بهترین فرصت برای توسعه کشاورزی عراق است

نماینده کشور عراق در همایش بین‌المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان با بیان اینکه اشتراکات ایران و عراق در همه زمینه‌ها عمیق است، گفت: دانش و فناوری ایران بهترین فرصت برای شکوفایی و رونق کشاورزی در عراق است.

مالک الدرعی (ابوباقر) نماینده کشور عراق در همایش بین‌المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان در اولین رویداد فناورانه بین‌المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان با حضور مسوولان و تجار عراقی در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: حوزه کشاورزی عراق نیازمند استفاده از دانش، فناوری و تجارب طرف ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه باید استفاده بهینه از آب و خاک در دستور کار مسوولان ایرانی و عراقی باشد، گفت: ایران تجارب و فناوری علم کشاورزی خود را در اختیار کشاورزان عراقی قرار دهد و ما از همکاری ایرانی‌ها استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: کشاورزان، تجار و فعالان عراق برای رشد و ترقی حوزه کشاورزی کشور به تمامی امکانات فناورانه ایرانی‌ها نیاز دارند.

وی افزود: حضور کشاورزان ایرانی ساکن در برخی نقاط عراق نقطه عطفی در بخش کشاورزی عراق است و موجب رشد این حوزه شده‌اند و تجارب خود را در اختیار کشاورزان عراقی قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه این نشست باید یک نقطه آغاز برای ارتباطات کشاورزی ایران و عراق است، افزود: دنیا هم‌اکنون از تنش و کاهش منابع آبی، افزایش جمعیت و نبود امنیت غذایی رنج می‌برد و برای کاهش این چالش‌ها در منطقه ایران و عراق در حوزه کشاورزی نوین و مدیریت درست آب و خاک باید ارتباط و مراوده بیشتری با هم داشته باشند.

رییس حوزه علمیه ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه هدف استعمار تضعیف کشاورزی کشور‌ها است، گفت: امروزه بخش کشاورزی با توجه به تنش‌های آبی باید صنعتی و مجهز به دانش و فناوری نوین و روز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری باید کشاورزی ایران از سنتی به سمت صنعتی شدن حرکت کند و حفظ منابع آبی و استفاده بهینه از عنصر آب و استفاده بیشتر از کشاورزی به عنوان یک سرمایه مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و به فرموده ایشان یکی از ارکان استقلال و عدم وابستگی کشور، توسعه کشاورزی است.

وی مطرح کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان با علم یا تولید محصولات فناروانه به بخش کشاورزی ورود کنند و به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و استفاده بهینه از منابع آبی باید به اجرایی کردن کشاورزی صنعتی سرعت بخشید.

وی به تجار و فعالان بخش کشاورزی عراق توصیه کرد از تجارب شرکت‌های دانش بنیان استان ایلام و دیگر استان‌های کشور استفاده کنند و همچین ایجاد زراعت فرامرزی از سوی مسوولان سازمان جهاد کشاورزی ایلام در خاک عراق در دستور کار قرار بگیرد.

همایش بین‌المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان به مدت ۲ روز با حضور تجار، جمعی از استانداران و نمایندگان سابق مجلس و مسوولان کشاورزی عراق از استان‌های واسط، کربلا، بابِل، بغداد و دیوانیه برگزار می‌شود.

بازدید از صنایع کشاورزی ایلام از دیگر برنامه‌های این رویداد فناورانه است.

در حاشیه این رویداد فناورانه نمایشگاه محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان ایلام در ۱۵ غرفه گشایش یافت و مورد بازدید هیات عراقی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.