پیگیری الکترونیکی پرونده‌های ارجاعی به شهرداری شهرکرد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: پرونده‌هایی که به شهرداری ارجاع می‌شود از طریق سامانه الکترونیک پیگیری و صدور گواهی ساختمانی با استفاده از درگاه ملی صدور مجوز‌ها انجام می‌شود.

مرجان دادایی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های شهری باید تمام جوانب مدنظر دستگاه‌های متولی باشد، اظهار داشت: استفاده از اراضی برای توسعه شهرها باید در موقعیت‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد تا عقب‌ماندگی‌ها با رویکرد‌های علمی‌تر جبران شود.

وی افزود: در فرآیند بازنگری طرح جامع شهرکرد از نظر کارشناسی، از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به منظور تحقق اهداف مورد نظر در نام‌گذاری شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد و تلاش برای ارتقای آن به این شهر جهانی، استفاده می‌شود.

دادایی اضافه کرد: پرونده‌هایی که به شهرداری ارجاع می‌شود از طریق سامانه الکترونیک پیگیری و صدور گواهی ساختمانی با استفاده از درگاه ملی صدور مجوز‌ها انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی گفت: یکی از مزیت‌های این طرح در حوزه شهرسازی صدور گواهی عدم خلاف در مراحل مختلف احداث یک ساختمان از ابتدا تا پایان کار است.

دادایی تصریح کرد: تخلف‌های ساختمانی ناشی از بی‌اعتنایی به قانون‌های عرصه ساخت‌وساز شهری، قانون‌شکنی در ساختمان‌سازی و سرپیچی از مقررات است و رعایت نکردن قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی، بهداشتی و منظر ساختمان از سوی سازندگان شهر به هر دلیل تخلف محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: شهرداری به ویژه در شهر‌های کوچک و متوسط کنترل مؤثری بر فعالیت‌های ساختمانی و شهرسازی چه در داخل محدوده و چه در نقاط حاشیه شهر‌ها ندارد.

دادایی با بیان اینکه در شهرکرد نیز تخلف‌های ساختمانی همواره به چشم می‌خورد، تاکید کرد: مالکان و سازندگان در ساخت‌وساز‌های شهری بیشتر تمایل به پرداخت جریمه و کاهش یا حذف بخش مهمی از ساختمان تحت عنوان پارکینگ دارند تا این فضا به بخش دیگری از ساختمان اضافه شود، در حالی که حذف پارکینگ موجب تجمع بیش از اندازه خودرو در معابر سطح شهر شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های برنامه‌ریزان و مدیران شهری نحوه توزیع و تخصیص منابع و خدمات به صورت عادلانه و برحسب نیاز‌های جامعه شهری در سطح مناطق است، توزیع بهینه خدمات ارتباط مستقیمی با برنامه‌ریزی کاربری اراضی دارد و موفقیت برنامه‌ها و طرح‌های کاربری اراضی وابسته به وجود قوانین و سیاست‌های کلان در خصوص نحوه استفاده از زمین و استفاده از روش‌های کارآمد در تهیه و اجرای طرح‌های شهری و برنامه کاربری زمین است.

دادایی ادامه داد: رشد روز افزون جمعیت شهر‌ها و گسترش مرز‌های شهری مشکلات زیادی را پیش‌روی شهروندان و مدیران قرار داده است و نیاز به تغییر کاربری اراضی محدوده شهر را بیشتر از گذشته ضرورت می‌بخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار