۱۲ فروشگاه و مرکز عرضه صنایع دستی نوروز در استان سمنان فعال است

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: ۱۲ فروشگاه و مرکز مجاز عرضه صنایع دستی، نوروز پذیرای گردشگران در ۲ شهر سمنان و شاهرود است.

سلطانی پور گفت: ۱۰ فروشگاه مجاز عرضه صنایع دستی در داخل شهرهای سمنان و شاهرود، و ۲ مرکز فروش در شهرستان شاهرود شامل یک مرکز در روستای ابر و یک مرکز در بخش بسطام، در نوروز فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: پنج فروشگاه صنایع دستی در داخل شهر سمنان در نقاط مختلف شهر مانند میدان ارگ، بلوار شهید نوروزی نزدیک پل شهید محب شاهدین، کاروانسرای جهان بانی یا سرای نقش جهان قومس در منطقه کهنه دژ، و بازار تاریخی سمنان، در نوروز پذیرای گردشگران است.

وی تصریح کرد: پنج فروشگاه انواع صنایع دستی مربوط به استان سمنان در شهر شاهرود در نوروز ۱۴۰۲ برای ارائه خدمات فعال است.

سلطانی‌پور تاکید کرد: رونق فروش صنایع دستی به عنوان صنعتی ارزان قیمت، اما با ارزش افزوده بالا و موثر در اشتغالزایی، نیازمند تامین بازار فروش در سایه توجه به نوآوری و خلاقیت در تولید است.

وی یادآور شد: در کنار فعالیت فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی، راه‌اندازی بازارچه موقت فروش دست‌سازه‌های هنرمندان استان سمنان در نقاط مختلف استان برنامه‌ریزی شد و پس از جمع‌بندی نقاط در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی بازارچه‌های موقت اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: استان چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی دارد که با توجه به تنوع و حفظ اصالت و همچنین تناسب با نیازهای روز، ظرفیت زیادی برای سرمایه‌گذاری، فروش و معرفی به عنوان هنر برتر استان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار