تامین مرغ مورد نیاز بازار هرمزگان برای ایام نوروز و ماه رمضان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:با جوجه ریزی مناسب در مرغداری‌های استان کمبودی در زمینه تامین گوشت مرغ نداریم.

محمد جواد میرزاده گفت:با افزایش جوجه ریزی در مرغداری‌ها، مرغ مورد نیاز بازار استان برای نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان تامین شده و در این زمینه هیچ کمبودی نخواهیم داشت.

میرزاده گفت:میزان جوجه ریزی انجام شده در مرغداری‌های هرمزگان طی ماه بهمن بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است که پیش بینی می‌شود با تولید ۴ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم، کمبودی در ایام عید نداشته باشیم.

او گفت: میزان جوجه ریزی اسفندماه نیز ۱۰ درصد بیشتر از ماه بهمن خواهد بود که نیاز بازار استان در ماه مبارک رمضان را تامین خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برای تنظیم بازار، توزیع هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۴۳ هزار تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان در مناطق مختلف شهری و روستایی آغاز شده است.

میرزاده گفت: علاوه بر این بخش خصوصی نیز ۲ هزار تن مرغ منجمد برای مواقع ضرروی البته با قیمت بالاتر ذخیره سازی کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در خصوص وضعیت گوشت قرمز در استان نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، قیمت گوشت گرم هم گران شده است، اما شرکت پشتیبانی امور دام استان برای تنظیم بازار، توزیع گوشت قرمز منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار تومان را آغاز کرده است.

میرزاده گفت: در صورت کمبود گوشت قرمز در بازار استان، از استان‌های فارس و خراسان رضوی گوشت مورد نیاز را تهیه خواهیم کرد.

برچسب ها: مرغ گرم ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
گرسنمه