گره ازدواج جوانان با وام باز نمی‌شود

امام جمعه اصفهان گفت: پرداخت وام به تنهایی مشکل ازدواج جوانان را حل نمی‌کند و باید برای این معضل راهکار‌های فرهنگی یافت.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای ستاد ازدواج دانشگاهیان استان اصفهان گفت: در موضوع جمعیت کشور سه مسئله وجود دارد: نخست اینکه چرا ازدواج بین جوانان به ویژه دانشجویان کم است؛ دوم، اگر ازدواج در جامعه هست چرا رغبت به فرزندآوری کاهش یافته و سوم آنکه چرا آمار طلاق بالاست.


او با بیان اینکه معتقدم بی پولی دلیل اصلی ازدواج نکردن جوانان نیست، گفت: چه بسا شرایط مادی و مالی تا حد زیادی مهیاست، ولی به دلیل تغییر باور‌ها و هراس از کمبود رزق و روزی فرزندان، جوانان در مسیر ازدواج و فرزندآوری گام نمی‌گذارند.


امام جمعه اصفهان همچنین فقر را به عنوان عامل طلاق‌ها رد کرد و افزود: به نظر می‌رسد کشور با دو چالش جدی جمعیت انبوه تحصیل کرده بیکار و البته بدون مهارت و روند رو به رشد طلاق که باعث سرگردانی انبوهی از دختران و پسران جوان است روبروست.


آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: با اینکه دولت گام‌های خوبی برداشته و مبلغ وام ازدواج را افزایش داده، اما به نظر می‌رسد پرداخت وام و مشوق‌هایی مثل سفر و .. مشکل فرهنگی گریزان بودن جوانان و به خصوص دانشجویان از ازدواج را رفع نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.