آتش سوزی عمدی درختان اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: متاسفانه همه موارد آتش سوزی درختان در اصفهان عمدی بوده است.

مجید عرفان‌منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: معتادان متجاهر یا افرادی که برای تفریح به بوستان‌ها می‌روند درختان را عمدا آتش می‌زنند که البته این افراد مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.


او با بیان اینکه طی یکسال اخیر ۵۰۰ اصله درخت کهنسال برای رفع خطر قطع شدند و یا سقوط کردند، افزود: برخی از درختان کهنسال اصفهان ریشه در آب داشتند و متأسفانه باید گفت اگر وضع با همین روند پیش برود و مادی‌ها و رودخانه خشک باشند دیگر درخت بیدی در شهر اصفهان زنده نمی‌ماند.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد: اولین بار با هماهنگی شرکت‌های دانش بنیان سی‌تی‌اسکن درختان را انجام می‌دهیم تا تراکم درختان را که دچار پوسیدگی شدند، مشخص کند و اگر احتمال سقوط درخت زیاد باشد حتماً قطع می‌شود.


عرفان‌منش با اشاره به اینکه نیاز آبی سالیانه فضای سبز شهر اصفهان ۶۰ میلیون مترمکعب است، اما در بهترین حالت ۲۷ میلیون مترمکعب آب دریافت می‌کند گفت: هشت میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری فضای سبز از تصفیه خانه‌های شاهین‌شهر و سپاهان شهر خریداری کرده ایم.


او از برنامه ریزی برای اجرای حدود ۷۰۰ طرح فضای سبز در سال آینده خبر داد و افزود: ایجاد بوستان کوهستانی در بختیار دشت (شمال شهر) و باغ درختان آندمیک (بومی) به مساحت پنج هکتار در منطقه ۱۳ (جنوب شهر) اصفهان در دستور کار است.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مورد برنامه‌های روز درختکاری و هفته منابع طبیعی هم گفت: در سال‌های قبل ۲ تا ۳ میلیون نهال رایگان توزیع می‌کردیم که کمتر از یک درصد آن‌ها کاشته و مستقر می‌شد، امسال به جای آن، طرح حیات در حیاط را در مدارس اجرا می‌کنیم و به شهروندان متقاضی کاشت نهال هم در جنگل شمال شهر، نهال تحویل می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.