قدیمی: سومین رشته پرطرفدار دنیا در ایران مغفول مانده/ برخی نامزد‌ها بی‌اخلاقی کردند

رئیس فدراسیون هاکی گفت: هاکی سومین رشته پرطرفدار دنیا است، اما در ایران مغفول مانده است.

بهرام قدیمی بعد از انتخابات فدراسیون هاکی اظهار داشت: باید مقام سومی جهان که گرفتیم را نگه داریم و ویژگی‌های فنی خودمان را ارتقا بدهیم. باید مربی بانوی خارجی برای تیم‌هایمان بیاوریم که صحبت‌هایی هم شده و هاکی روی چمن که یک رشته المپیکی است ارتقا بدهیم. باید تلاش کنیم در مسابقات داخل سالن در بانوان ارتقاء درجه و در آقایان حفظ قهرمانی را داشته باشیم.

وی افزود: همچنین باید رشد و کشف استعداد‌های بیشتر را در دستور کار قرار بدهیم. تجهیزات ورزشی را باید توسعه داده و کمپ تیم ملی را امسال افتتاح کنیم. اولویت ما تجهیزات هیئت‌های استانی از نظر چوب و توپ خواهد بود و احداث استادیوم ورزشی هاکی روی چمن است که سال آینده آن را هم به سرانجام می‌رسانیم.

رئیس فدراسیون هاکی گفت: استعدادیابی آمریکایی‌ها که ما امسال آن‌ها را بردیم حدود ۴ میلیون دلار است، اما بودجه ما کلا حدود ۴ میلیارد تومان است. امسال هم مسابقات جهانی را داشتیم و بازی‌های داخل سالن و کلی برنامه دیگر. خدا را شکر هاکی ۵ میلیارد بیشتر از بودجه خودش بدون توجه به بیت المال از بخش خصوصی کمک گرفت.

قدیمی در خصوص تجهیزات هیأت‌های استانی گفت: تا پایان سال بعد از نظر تجهیزات خیال هیات‌ها راحت می‌شود. هاکی سومین رشته پرطرفدار دنیاست، اما در ایران کمی مغفول مانده است. هاکی را به نهاد اصلی خودش که آموزش و پرورش باشد برده‌ایم و انشالله در سال آینده به دانشگاه‌ها می‌بریم. همچنین توافق خوبی با فدراسیون کارگری و دانشگاهی منعقد شده‌است. نامه را امروز باید به شورای برون‌مرزی بزنیم و با حمایت کمیته ملی المپیک از اردیبهشت سال آینده یک مربی خارجی چینی را برای تیم هاکی روی چمن و داخل سالن انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: به کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته خیلی نیاز داریم، چون مسیر زیادی را پیش رو خواهیم داشت و از نظر امکانات سخت افزاری و منابع مالی به کمک این نهاد‌ها احتیاج داریم. بانوان ما هم نشان داده اند که چیزی کم ندارند و می‌توانیم سهمیه‌های جهانی را هم برای زنان داشته باشیم. دیروز با ربطی صحبت می‌کردیم و گفتیم که باید برای هاکی در سال ۱۴۰۲ بودجه مخصوصی در نظر گرفته شود، چون حالا دیده شده ایم و رشته خاصی هستیم.

وی افزود: ۴۲ سال در خدمت مردم هستم و همیشه از سوی نهاد‌های نظارتی تایید شده‌ایم. اخلاق باید رعایت شود و فضیلت حاکم شود. وقتی در مجمع کمیته ملی المپیک بی‌اخلاقی دیدیم، فهمیدیم باید پشت صحنه را کنترل کنیم. بعضی‌وقت‌ها خبری از شایسته‌سالاری نیست و کار به ورزشی‌ها داده نشده. برای همه این موفقیت‌ها در تمام ورزش تلاش شده. وقتی که رشته بزرگ شد، بی‌اخلاقی وارد می‌شود. چهارشنبه اسامی کاندیدا‌ها اعلام شده و بعضی کاندیدا‌ها بی‌اخلاقی کردند. این‌ها باید کارنامه خودشان را ارائه بدهند نه این که به بی‌اخلاقی متوسل شوند. نهاد نظارتی باید این مسائل را کنترل کند.

برچسب ها: هاکی ، فدراسیون هاکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار