انگلیس در فکر اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌تر برای سرکوب پناهجویان

دولت انگلیس تصویب قانون جدیدی را در نظر دارد که مهاجرانی را که ازکانال مانش با قایق‌های کوچک عبور می‌کنند، متوقف می‌کند.

قانونمهاجرتي جديد انگليس احتمالاً هفته آینده اعلام می‌شود. اين قانون اختیارات گسترده‌ای به مسئولان می‌دهد تا بتوانند هزاران پناهجو را که به انگلیس وارد می‌شوند، پیش از آن که به رواندا یا یک کشور امن ثالث فرستاده شوند، بازداشت کنند. تا الان طرح‌های فرستادن پناهجویان به رواندا به علت چالش‌های جدی حقوقی در حالت تعلیق قرار دارد.

به گزارش ويون، طبق قانون جدید درخواست پناهندگی همه کسانی که با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور می‌کنند پذیرفته نمی‌شود. این افراد همچنین برای همیشه از ورود به انگلیس منع خواهند شد. البته این طرح‌های جدید انگلیس ممکن است با موانعی برخورد کند اگر که کنوانسیون حقوق بشر اروپا را نقض کند.

طبق آمار وزارت کشور انگلیس، بیش از ۴۵ هزار ۷۵۰ مهاجر سال گذشته از کانال مانش عبور کردند که نشان دهنده افزایش ۶۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ بود.

انگلیس هم اکنون با مشکل پناهجویان روبروست. بیش از ۱۶۰ هزار مهاجر در این کشور منتظر صدور حکم در خصوص درخواست شان هستند. ۸۳ درصد درخواست‌های پناهندگی از سال ۲۰۱۸، هنوز در انتظار تصمیم گیری مسئولان انگلیسی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار