در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت قطار در مسیر مشهد

وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان ظرفیت قطارها در مسیر مشهد را ۱۵ درصد افزايش داده ایم.

آقای مهرداد بذرپاش گفت:امروز مهم ترین بندر خشک ریلی کشور که در تهران است به بهره برداری می رسانیم تا در خدمت تجارت و اقتصاد کشور قرار بگیرد.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، بندر خشک چندین سال است که در دنیا در حال بهره برداری است و ما در کشورمان در سال های اخیر به موضوع بندر خشک توجه کرده ایم.

او ادامه داد: مجموعه بندر خشک ریلی تهران با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث شده و ارزش روز آن بیش از ۵هزار میلیارد تومان است‌.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر خشک ریلی تهران در ۵۵ هکتار و در ۲۰ کیلومتری پایتخت ساخته شده است.

بذرپاش تاکید کرد: بندر خشک ریلی از امروز وارد مدار شده و فعالیت گمرک آن هم از همین امروز آغاز می شود.

او گفت: بندر خشک ریلی تهران برای منطقه اسلامشهر آثار خوبی در پی خواهد داشت، همچنین بنادر خشک دیگری هم در دستور کار است و در استان های اصفهان خراسان رضوی و غرب کشور به زودی اجرایی می شود.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نبود بلیت قطار نوروزی گفت: ظرفیت حمل ونقل مسافری ریلی برای نوروز پیش رو ۱۰ درصد نسبت به نوروز ۱۴۰۱ افزایش داشته و از شرکت راه آهن خواسته ایم بلیت ها مستقیم به مردم فروخته شود.

او گفت: تقاضای سفر در بخش ریلی به دلیل پایین بودن قیمت تمام شده بلیت توسط مسافران بسیار بالاست، ولی ما با محدودیت ناوگان مواجه هستیم.

او با بیان اینکه بیشترین میزان تقاضای سفر به مشهد مقدس است، گفت:  به شرکت راه آهن ابلاغ کردیم که ظرفیت حمل و نقل ریلی مسافری مشهد ۱۵ درصد افزایش یابد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه کسی بلیت ها را نگه نمی دارد، گفت این بلیت ها برای عرضه و فروش به مسافران است و به مردم قول میدهیم در توان خود بلیت ها را آماده کنیم ولی علت اینکه برخی نتوانسته اند بلیت قطار تهیه کنند به دلیل تقاضای بسیار زیاد سفر با قطار است.

برچسب ها: حمل و نقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار