اجرای ۱۵ کاروان سلامت در مناطق کم برخوردار استان قزوین

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین از اجرای ۱۵ کاروان سلامت در مناطق روستایی و محلات کم برخوردار توسط داوطلبان این جمعیت خبر داد .

حسین خوئینی سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این طرح عام المنفعه و بشردوستانه با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی توسط واحد امور داوطلبان این جمعیت در سال ۱۴۰۱ دنبال شد و با اجرای خدمات سلامت محور رایگان در مناطق و روستا‌های کم برخوردار استان به اجرا در آمد.

وی افزود: اجرای این برنامه به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و آموزشی با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر و اعزام پزشکان و پیراپزشکان داوطلب به مردم و بیماران مناطق کم برخوردار صورت می‌پذیرد.

خوئینی ادامه داد: در برنامه‌های کاروان سلامت اجرا شده طی سال جاری، خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، تحویل داروی رایگان، ارائه خدمات دندانپزشکی و مامایی، توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی و فرهنگی و ارائه آموزش مخاطرات و کمک‌های اولیه به منظور توانمند سازی افراد این مناطق صورت گرفت.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و سالمندان منطقه و اجرای برنامه تیم سحر به منظور انجام کارگاه‌های آموزشی و بازی‌های هدفمند و کارگاهی برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این کاروان سلامت‌ها در طی سالجاری بوده است.
خوئینی ارزش ریالی خدمات ارائه شده در این فعالیت‌ها را در سال ۱۴۰۱، دو میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد ۱۸۶۴ نفر از نیازمندان و افراد مناطق گروه‌های هدف از این خدمات بهره‌مند شدند و عمده این هزینه‌ها از محل داوطلبان و خیرین بشردوست که با جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه همکاری دارند تأمین شده است.

وی عنوان کرد: این جمعیت جهت عضویت افراد داوطلب و توسعه این سرمایه‌های اجتماعی، نیازمند همکاری علاقه‌مندان دارای مهارت و تخصص می‌باشد تا با استفاده از ظرفیت این عزیزان و خیرین محترم بتوانیم خدمات مناسب‌تر و بیشتری را به افراد نیازمند و آسیبب پذیر جامعه ارائه نمائیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان افزود: علاقه‌مندان به عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Members.rcs.ir و تکمیل مراحل ثبت نام خود عضو داوطلب و افتخاری این جمعیت شوند تا در طرح‌های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر مشارکت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار