روز درختکاری تلاشی در راستای نهادینه سازی فرهنگ زیبای نگهداشت طبیعت است

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان  ازمشارکت درمراسم روز درختکاری در ستاد استان در اجرای فرهنگ زیبای نگهداشت طبیعت که باید در همه رده‌ها وسازمان‌ها نهادینه شود و به منظور ارتقاء تعاملات خبرداد.

سرتیپ دوم پاسدار  محمد ملاشاهی در حاشیه برگزاری مراسم روز درختکاری که در محوطه ستاد استان و با کارکنان این فرماندهی برگزارشد گفت: در اهمیت و قداست درختکاری همین بس که امام صادق (ع) فرمودند:"کشت کنید و درخت بنشانید، به خدا قسم آدمیان کاری برتر و پاک‌تر از این نکرده اند ".

فرمانده مرزبانی استان تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی، هر انسان با کاشتن یک اصله درخت بر روی زمین برای خود صدقه ایی در آخرت ذخیره می‌کند.

وی درختکاری را از اولویت‌های اصلی هر جامعه پویا دانست و یادآور شد: مراسم روز درختکاری تلاشی است در اجرای فرهنگ زیبای نگهداشت طبیعت که باید در همه رده‌ها و سازمان‌ها نهادینه شود.

 وی یادآورشد:در راستای حفظ منابع طبیعی و فضای سبز کشور باید اقدامات مؤثری صورت بگیرد، وقتی جنگلی نابود می‌شود عملاً زندگی و فعالیت‌های اقتصادی تعطیل می‌شود و مهاجرت و زندگی حاشیه نشینی بیشتر شده و در پی آن مأموریت‌های پلیس نیز گسترش می‌یابد.

سردار "ملاشاهی" در خاتمه حفاظت از درختان را مهم‌تر از کاشت درخت دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم این فرهنگ زیبا توسط همه مردم و مسئولین اجرا شود، باید دست به دست هم دهیم و برای حفظ این نعمت بزرگ الهی یعنی محیط زیست و منابع طبیعی کوشا باشیم.

لازم به ذکر تک تک کاشت درختان بنام شهدای مرزبانی استان سیستان و بلوچستان نامگذاری شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.