گردهمایی ائمه جمعه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

در این گردهمایی نماینده ولی فقیه در استان از جامعه روحانیت خواست ، در جهاد تبیین پیشتاز باشند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه رسالت روحانیت نسبت به گذشته بسیار سنگین‌تر شده است گفت: روحانیون به عنوان سربازان قرآن ، دین و اسلام باید جهاد تبیین را اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و با تمام وجود در راستای اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا تلاش کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌خواهند ایران در زمینه‌های مختلف مانند اقتصاد روی پای خود بایستد، اظهار داشت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب ، جنگ هشت ساله را تحمیل کردند و بعد از آن به انواع تحریم و ترور دانشمندان هسته‌ای روی آوردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان همچنین به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم در بازار تامین شود همچنین دستگاه‌های نظارتی سعی کنند از تخلفات موجود در بازار جلوگیری کنند.
 
آیت الله حسینی همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی خواست ، در اماکن متبرکه و بوستان‌ها و اماکن عمومی با برگزاری پایگاه‌هایی پاسخگویی سئوالات شرعی مردم باشند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این گردهمایی گفت: ۲۲۵ بقعه و‌ امامزاده در سامانه جامع موقوفات کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد.
 
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی با اینکه ۱۴۰۰ موقوفه در سامانه جامع موقوفاتی کشور ثبت شده است افزود: ۵۹ موقوفه از این تعداد درآمدزا است.
 
وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۹ مسجد و حسینیه در استان وجود دارد اضافه کرد: ۵ دارالقران و مرکز قرآنی در استان وجود دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه این سازمان ، فرهنگی و اقتصادی است افزود: درامد موقوفات کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بقاع متبرکه نیز ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
 
وی اضافه کرد: برنامه فرهنگی در امامزاده عبدالله ، امامزه جعفر گچساران و امامزاده محمود در نیمه شعبان برگزار می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.