آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در نیمه شعبان

۲۷ زندانی جرائم غیر عمد و ۳ زندانی محکوم به قصاص در استان به مناسبت نیمه شعبان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری کردستان امروز در مراسم آزادسازی این زندانیان در زندان مرکزی سنندج، از خیرین، نیکوکاران و شکات پرونده‌های قضایی در سراسر استان دعوت کرد تا به مناسبت این ایام مبارک، گذشت و بخشش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی اضافه کرد: به مناسبت نیمه شعبان و با گذشت اولیای دم، سه محکوم به قصاص از مرگ نجات یافتند و به همت خیرین ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد هم از زندان آزاد شدند.

او به تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر صدور فرمان عفو اخیر اشاره کرد و افزود: پس از اغتشاشات اخیر و رسیدگی دستگاه قضایی به اتهامات افراد دخیل در این حوادث، به تفکیک صورت گرفت.

حسینی  یادآور شد: در استان کردستان تا کنون هزار و ۲۸۲ نفر مشمول دستورالعمل عفو رهبری شده اند که تعدادی از این افراد مربوط به اغتشاشات اخیر و تعدادی دیگر مربوط به کل محکومان و غیر از اغتشاشات است.

او ادامه داد: در مورد عفو سایر محکومین (غیر از اغتشاشات) تا روز گذشته بیش از ۵۷۴ نفر مشمول این عفو شدند که از این تعداد ۳۸۰ نفر از زندان آزاد و ۱۹۴ نفر مشمول تخفیف مجازات شده اند.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: در مجموع، از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین سایر محکومان، با اعمال عفو مقام معظم رهبری هزار و ۸۸ نفر از زندان‌های استان کردستان آزاد شده اند.

حجت الاسلام حسینی گفت: پرونده دستورالعمل عفو بسته نشده است و دستگاه قضایی استان همچنان در حال بررسی پرونده‌های مربوطه است و تا روز گذشته ۷۰۸ نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر مشمول این عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.

او افزود: این عفو مشمول محکومان به جرایم مهم و خطرناک و افراد سابقه دار و مجرمانی که آزادی آن‌ها موجب اخلال در امنیت و آسایش عمومی می‌شود، نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: در حوادث چند روز اخیر هم که در مدارس ایجاد شده و دنباله شیطنت‌ها و خباثت‌های دشمنان انقلاب است، دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت عوامل را شناسایی کرده و با متخلفین برخورد خواهد کرد و دسیسه‌های آنان شکست خواهد خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.