امام جمعه خلخال:

امنیت امروز کشور مدیون تلاش سربازان گمنام امام زمان است

امام جمعه خلخال با تبریک عید نیمه شعبان گفت: امنیت بی نظیر امروز کشور مدیون تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان است.

همزمان با میلاد مسعود و فرخنده حضرت ولیعصر (عج) جشن‌های بزرگ مردمی در شهر و مناطق مختلف تابعه خلخال از شب گذشته آغاز شده و اهالی این شهرستان سالروز نیمه شعبان را باشکوه هر چه تمام گرامی داشتند.

به همین مناسبت در مراسم جشنی که پیش از ظهر امروز در محل مصلای نماز آیت الله خامنه‌ای خلخال برگزار شد، امام جمعه این شهر در سخنانی با تبریک و گرامیداشت سالروز نیمه شعبان و آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان اظهار کرد: بر اساس روایات مختلف انتظار فرج بهترین عبادت است.

حجت الاسلام کریم اسدی با بیان اینکه امنیت یکی از سه عامل مهم برای ادامه زندگی توام با آرامش، آسایش و ادامه حیات همه جوامع بشری است، اظهار کرد: امروزه این امنیت به برکت تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی در کشور ما حاصل شده و امنیت ایران اسلامی در جهان بی نظیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ ولایت مداری در زمان غیبت امام زمان (عج) افزود: قرار گرفتن درخط امامت و ولایت و رهبری و ثابت قدم ماندن در این راه، آراستگی به اخلاق نیک، داشتن محاسن اخلاقی و اطاعت از، ولی امر مسلمین جهان از جمله وظایف مسلمانان در زمان غیبت آن حضرت است.

امام جمعه خلخال گفت: ثواب اعمال شب و روز نیمه شعبان قرار گرفتن در صف ۱۲۴ هزار پیامبر و فرشتگان است و زیارت امام حسین (ع) هم در این روز به مسلمانان توصیه شده است.

در این مراسم به تعداد سال‌های سن امام زمان (عج) هزار و ۱۸۹ بسته پذیرایی در بین مهمانان توزیع شد.

مولودی خوانی، اجرای گروهی سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان، تواشیح و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

برگزاری جشن‌های مختلف در مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده ها، بقاع متبرکه و محله‌ها همراه با پذیرایی از مردم، اجرای موسیقی زنده سنتی و کلاسیک، نمایش طنز توسط جوانان هنرمند، برگزاری جشن‌های عروسی، اجرای مسابقات مختلف و پذیرایی از میهمانان از جمله برنامه‌های گرامیداشت سالروز نیمه شعبان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.