آغاز ساخت دارالشفای جدید حرم مطهر شاهچراغ (ع)

همزمان با میلاد امام عصر (عج) عملیات اجرایی دارالشفای جدید حرم مطهر شاهچراغ (ع) آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) گفت: این مرکز تخصصی و فوق تخصصی جدید در زمینی به مساحت تقریبی ۸ هزار مترمربع، در محدوده بست احمدی واقع در ضلع شمالی حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام، ساخته خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر در دارالشفای فعلی حرم مطهر شاهچراغ که در فضایی محدود با ۷۰۰ متر مربع زیربنا روزانه به بیش از ۱۵۰۰ نفر از زائرین و مجاورین این آستان مقدس خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌شود که ساخت درالشفا جدید امکان بهره مندی مراجعین و ساکنین مناطق کم برخوردار از خدمات تخصصی و فوق تخصصی فراهم خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت دارالشفای جدید حرم مطهر نیاز است، گفت: هزینه این مرکز با مشارکت یکی از خیران عرصه سلامت استان از شهرستان گراش تامین می‌شود و در محل بیمارستان مرحوم دکتر حیدرعلی نجابت که در همین مکان به ارائه خدمت به مردم مشغول بود ساخته خواهد شد.

او گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده مدت زمان ساخت و بهره برداری از این مرکز تخصصی و فوق تخصصی حدود ۲ سال و نیم پیش بینی شده است.

استاندار فارس همچنین حفظ و صیانت از بافت تاریخی و هویت فرهنگی شهر شیراز را از اولویت‌های تولیت آستان شاهچراغ و مدیریت استان برشمرد و گفت: ساخت دارالشفای جدید حرم مطهر شاهچراغ نه تنها آسیبی به بافت تاریخی نخواهد زد بلکه در احیا این بافت تاًیرگذار خواهد بود.

علیرضا صحرائیان معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس شاهچراغ نیز گفت: این مرکز درمانی در سه طبقه با زیربنای ۶ هزار مترمربع ساخته خواهد شد و در زمینه‌های تخصصی دیالیز، اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، غدد، مرکز جراحی محدود، پوست و مو، گوارش، ریه، اطفال، داخلی، زنان، روانشناسی بالینی، توانبخشی، شیمی درمانی، ارتوپدی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه، ارائه خدمات خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار