خروج سامانه بارشی فردا از استان/بارش ۴۰ میلیمتر باران طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه بارشی که در چند روز گذشته این استان را تحت تاثیر قرار داده بود از صبح فردا، جمعه از این استان خارج می‌شود.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه بارشی حاکم در جو منطقه، همچنان تا صبح فردا (جمعه) هوای استان را تحت تاثیر داشته در بعضی ساعات سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

وی ادامه داد: بارش که امروز، در نیمه شمالی و نواحی شرقی، نمود بیشتری خواهد داشت؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ همراه گردد.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: با خروج این سامانه، از ظهر فردا تا روز دوشنبه هفته آینده، شرایطی پایدار و بدون بارش که سبب افزایش تدریجی دمای روزانه می‌شود؛ در جو منطقه تقویت خواهد شد.

قاسمی اضافه کرد: دمای شبانه که از امشب روندی رو به کاهش می‌یابد؛ ممکن است در اوایل وقت فردا و روز شنبه، بخصوص در مناطق مرطوب و سردسیر، منجر به مه صبحگاهی شود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته شهرستان پاوه با ۷۴ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داد و ثلاث باباجانی با ۵۰، جوانرود با ۴۳۶ و سرپل ذهاب و قصرشیرین با ۴۰ میلی متر در رده‌های بعدی قرار داشتند.

قاسمی با بیان اینکه سنقر با پنج میلیمتر کمترین بارندگی را در استان داشته است افزود: طی همین مدت ۹ میلیمتر بارش در شهر کرمانشاه به ثبت رسید.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سنقر با ۵ درجه بالای صفر و قصر شیرین با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

وی گفت: طی همین مدت دمای هوای کرمانشاه بین ۱۰ و ۱۴ درجه بالای صفر در نوسان بود.

۱۸۲ میلیمتر باران در قصرشیرین

امیرپرویز نجفی رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : براساس گزارش‌های ایستگاه باران سنجی آقا برابر ۳۵ میلیمتر، خسروی ۳۵ میلیمتر، نفت شهر ۱۶ میلیمتر باران به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه تاکنون) در قصرشیرین ۱۸۲ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تاکنون) ۲۰۰ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: هم اکنون دمای هوا در این منطقه گرمسیری ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۹ روز درگیر گرد و خاک بوده که روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ماه ۱۰ و دی ماه یک روز، بهمن ماه چهار روز و اسفند ماه پنج روز بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.