آمادگی دستگاه‌ها برای خدمات رسانی در روزهای پایانی سال

مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در روز‌های پایانی سال برای خدمات رسانی در حالت آماده باش کامل هستند.

علیرضا نیکروز مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان در جلسه ستاد بحران آخر سال که با محوریت چهارشنبه آخر سال برگزار شد گفت: برای پیشگیری از بروز حوادث در چهارشنبه آخر سال باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا مشکلی در استان ایجاد نشود.
 
علیرضا نیکروز افزود: با توجه به احتمال وقوع برخی حوادث در چهارشنبه آخر سال مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت باید آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان احتمالی در این حوادث را داشته باشند.

نیکروز اضافه کرد: به همین منظور مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان با ۱۵ گروه و آتش نشانی با چهار پایگاه آماده مقابله  به حوادث احتمالی در چهار شنبه آخر سال هستند.

وی یکی از ضروریت‌های روز‌های آخر سال و آغاز سال جدید را برقرار بودن شبکه‌های آبرسانی عنوان کرد و ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب در استان و شعب این شرکت در شهرستان‌ها با برنامه ریزی، تدابیر لازم را برای جلوگیری قطعی‌های مکرر آب بیاندیشند تا مردم استان در این روز‌ها با مشکل کم آبی و یا بی آبی مواجه نشوند.  
 
سرپرست معاونت همانگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: قطعی مکرر آب در شهر‌ها و روستا‌های استان بسیار زیاد است و علت اصلی این قطعی‌ها فرسودگی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب است که در هفته آینده با برگزاری جلسه با مسئولان کشوری در استان در این خصوص چاره اندیشی می‌شود.

شهامت با اشاره به نقاط حادثه خیز در جاده‌های اصلی و فرعی استان افزود: اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ایی استان برای رفع این نقاط و پیشگری از بروز تصادفات تا پیش از شروع تعطیلات نوروزی اقدام کند.

وی اضافه کرد: ورودی سه راه زندان و تقاطع گندی خوری در جاده یاسوج – اصفهان باید تا هفته آینده جداسازی غیر همسطح انجام شود.

سرپرست معاونت همانگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: تونل‌های جاده پاتاوه - دهدشت نیاز مبرم به روشنایی دارد که مدت زیادی است اداره کل راه و شهر سازی این موضوع راجدی نگرفته و باید تا هفته آینده این مشکل رفع شود.
 
کرمی مدیرکل هواشناسی استان هم در این جلسه با بیان اینکه موج جدید بارش‌ها از روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه جاری وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود گفت: در سال آبی جاری تاکنون ۵۷۱ میلی متر بارش در استان داشته ایم که با این مقدار بارش ۹۸و نیم درصد بارش بلند مدت سال زراعی تامین شده است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه بعد از چندین سال شاهد سرریز شدن سد کوثر گچساران هستیم گفت: حجم سد شاه قاسم حدود هفت میلیون متر مکعب است که تاپایان سال جاری این سد نیز سر ریز می‌شود.

مصلح افزود: متوسط بارندگی استان در سال آبی ۶۵۴میلیمتر بوده در حالیکه پارسال این بارش‌ها ۵۱٠میلیتر بوده است.

وی ادامه داد: حدود یک و نیم میلیارد متر مکعب برف روی ارتفاعات استان هست که در هفته آینده به دلیل گرم شدن هوا ذوب می‌شوند لذا باید مراقبت‌های لازم در بستر رودخانه‌هاب استان در مناطق سردسیری اندیشیده شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.