تاج: امیدوارم فردا سرمربی تیم ملی معرفی شود/ از داخل به سرمربیان خط می دهند که شکایت کنند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم فردا مربی تیم ملی معرفی شود.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه اولین مسابقات بین المللی نوروز، گفت: ما در نوروزگاه بخش فوتسال و دعوت از تیم‌ها را برعهده داشتیم. امروز هم آمدیم افتتاحیه و امیدواریم مسابقات خوبی باشد و در سال‌های آینده برگزار شود. خوشحالم که فوتسال جزو این مسابقات هست.

امیدوارم به وعده بیستم اسفند عمل کنیم

او درباره فرارسیدن موعد بیستم اسفند و سرنوشت نیمکت تیم‌ملی عنوان کرد: فردا بیستم است و تمام تلاش ما این است که به وعده خودمان عمل کنیم. شما از محدودیت‌های ما اطلاع دارید. من تمام تلاشم را از‌ای اف سی و فیفا انجام دادم و در اول هم سراغ منابع داخلی نرفتم. چون فوتبال با منابع داخلی اداره نمی‌شود و ما هم پولی از وزارت ورزش نگرفتیم و اگر هم گرفته باشیم بابت جام جهانی بوده که تقریبا ۲.۵ برابر هم روی آن گذاشتیم و خرج جام جهانی کردیم.

ای اف سی می‌ترسد به خاطر ما تحریم شود

وی افزود: ما قوانین کشور را باید رعایت کنیم و قوانین بین‌المللی هم هست و ما نتوانستیم‌ای اف سی را متقاعد کنیم که سه میلیون دلار پرسپولیس، ۵۰۰ هزار دلار استقلال و مبلغ قابل‌ملاحظه خودمان را آزاد کنیم که برای باشگاه‌ها و مجموعه خود فدراسیون باشد. تا یک جایی هم پیش رفتیم، اما موفق نشدیم. به هر حال نگرانی تحریم و تاثیر آن وجود دارد و آن‌ها نگران این هستند که خود‌ای اف سی تحت تحریم قرار بگیرد. هر پولی که مبادله اسنادی آن به نام ایران باشد، بلوکه خواهد شد. من با همه مسئولان مالی‌ای اف سی جلسه داشتم و بالاخره خودم نایب رئیس هستم و آن‌ها هم مکلف هستند به من جواب منطقی بدهند.


شاید قطر برای گرفتن پاداش با ما همکاری کند

او درباره آزادسازی این پاداش‌ها توضیح داد: آن‌ها می‌گویند اگر بالای سند بنویسیم ایران یا به نام ایران باشد بلوکه می‌شود. به نام کشور دیگر هم امکان ندارد که نوشته شود. یعنی نمی‌شود پول کشور عراق را به ما بدهند، باید پول کشور خودمان را به ما بدهند و آنجایی که باید بنویسند "ایران" مشمول تحریم می‌شوند. این یک گرفتاری است که ما هم در فیفا داریم و هم‌ای اف سی. برای ما هم نیست و برای باشگاه‌ها هم هست. حالا یک راه‌حل‌هایی هم هست که پولی آزاد شود بیاید قطر که هم پرسپولیس از آن منتفع پرسپولیس شود. این امکان وجود دارد، اما قطر باید از بانک مرکزی این مجوز را بگیرد که برای ما آزاد کند.

از داخل به سرمربی تیم‌ملی خط می‌دهند

رئیس فدراسیون با اشاره به نیمکت تیم‌ملی ادامه داد:، اما ما برای آوردن سرمربی نمی‌توانیم خیلی معطل این باشیم که پول آزاد شود. چون فدراسیون منابع خودش برای آوردن یک سرمربی خوب کافی است. اما اگر ما منابع را نبینیم، یک پرونده مثل ویلموتس، برانکو، استراماچونی و... ایجاد خواهد شد. حالا یکی مثل ویلموتس برجسته خواهد شد و حالا یکی هم مثل استقلال هم الان وجود دارد. ما نباید دوباره این مسیر را برویم، چون اگر سرمربی هم نخواهد شکایت کند، هستند در کشور کسانی که بخواهند به او خط بدهند که بعد از دو ماه که پول نگرفتی، فسخ یک طرفه کن. قانون فیفا و‌ای اف سی می‌گوید که اگر شما هر قراردادی ببندی _حتی اگر اینفانتینو قرارداد ببندد_ اگر نتوانی سر دو ماه پول طرف را بدهید، یک اظهارنامه می‌دهد و بعد باید پولش را کامل پرداخت کنی. ما این محدودیت‌ها را داریم، اما امیدوارم با این وجود، فردا یک سرمربی خیلی خوبی برای نیمکت تیم‌ملی اتفاق بیفتد.

باید در فوتبال تهران تغییراتی اتفاق بیفتد

رئیس فدراسیون درباره اتفاقات فوتبال تهران توضیح دادک من خودم که برنامه فوتبال برتر را ندیدم و نمی‌بینم و خیلی هم برایم قابل ملاحظه نیست، اما برای اینکه فوتبال تهران باید اتفاقات خوبی در آن بیفتد و این نگرانی‌ها رفع شود، تیمی را مستقر کردم و این هم قبل از پخش این برنامه بود. این تیم همه مسائل را بررسی می‌کند و فکر می‌کنم در یکی دو جلسه بعدی هیئت رئیسه، در مورد هیئت فوتبال تصمیم خواهیم گرفت.

هم گزینه داخلی داریم هم خارجی


تاج در جواب به خبرنگار دیگری که در مورد گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی پرسید، عنوان کرد: هم گزینه داخلی هست و هم گزینه خارجی. اما من مفصل در مورد شرایطش صحبت کردم.

همه جای دنیا از سرمربیان برنامه می‌خواهند


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که اعتقاد داشت گرفتن برنامه از گزینه‌های ایرانی "شو" بوده، گفت: واقعیتش این نیست. من شنیدم که ناراحتند و ما هم از ناراحتی آن‌ها ناراحتیم. ما قصد توهین به این افراد را نداشتیم، آن‌ها سال‌ها قدمت دارند و زحمت کشیدند و قابل احترامند و همچین نیتی نبوده. اگر هم منجر به چنین اتفاقی شده، همچین نیتی نبوده. همیشه از سرمربیان برنامه می‌خواهند و هیچوقت سراغ یک گزینه نمی‌روند. چون رفتن سراغ یک سرمربی این شائبه را ایجاد خواهد کرد که چرا از سایرین برنامه نگرفتید.


 حتی یک ریال هم بابت جام جهانی نگرفتم


مهدی تاج راجع به حواشی پاداش جام جهانی گفت: ما به همه دستگاه‌های نظارتی پاسخ بدهیم و فوتبال هم همیشه دارای این حواشی بوده، هست و خواهد بود. این آخرین مورد نخواهد بود. من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نه یک ریال گرفتم و به همین خاطر گردنم کلفت است و دفاع می‌کنم. اما جلوی قانون گردن ما از مو باریک‌تر است و باید بایستیم و پاسخ بدهیم.

مجمع ۲۸ اسفند خواهد بود

او در خصوص زمان مجمع بعدی فدراسیون فوتبال نیز به یکی از خبرنگاران گفت: مجمع فدراسیون فوتبال هم ۲۸ اسفند برگزار خواهد شد.

 قلعه‌نویی گزینه مطرح تیم‌ملی است


رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی پیرامون سرمربیگری قلعه‌نویی در تیم ملی اظهار داشت: اینکه الان بگویید چه کسی گزینه است، خب قاعدتا باید بگذاریم پیش برود. اما امیر قلعه‌نویی یکی از گزینه‌های مطرح فوتبال کشور است.

 یک دوره‌ای در فوتسال عقبگرد داشتیم


تاج با اشاره به وضعیت فوتسال مردان عنوان کرد: من رئیس فوتسال آسیا هستم و ما الان قهرمان بلامنازع آسیا هستیم. فوتسال آقایان ما هم در فینال برابر ژاپن شکست خوردیم که خیلی هم برایمان بد بود، اما این بار با اینکه مقابل ژاپن نیمه اول را باخته بودیم، اما ۴-۱ بردیم. ما یک دوره‌ای عقبگرد در بخش‌های جوانان داشتیم، اما الان حتی آنجا هم در گروه اول شدیم. من به فوتسال خیلی امیدوارم و فوتبال ساحلی هم ۱۵ روز بعد در تایلند آغاز خواهد شد و امیدوارم قهرمان شویم.

 باید پنج تیممان به جام جهانی برود


او درباره شانس تیم ملی جوانان برای صعود به جام جهانی گفت: ما باید پنج تیممان به جام جهانی برود و امیدوارم فردا اولین باشد. همین که در گروه اول شدیم، مهم است. همین که تا اینجا آمدیم کار خیلی خوبی است. نوروزگاه هم کار بسیار درستی است و امیدوارم هر سال این تورنمنت را داشته باشیم. ما از آن بهره می‌بریم و این اولین مسابقاتی است که فدراسیون بابت آن هزینه نمی‌کند. الان چهار بازیکن لژیونر ما رفتند تایلند، ما ۱۶۰ میلیون تومان پول بلیت دادیم. تیم جوانان را با هواپیمای اختصاصی فرستادیم و دو میلیارد و ششصد و بیست میلیون تومان بود. پاداش را هم به آن‌ها خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
جایی وجود نداره تو ایران من به عنوان ی ایرانی برم درخواست بدم آقای تاج رو حساب هاش رو بررسی کنن ببینن از فوتبال ایران چی میخواد
آخرین اخبار