رژیم غذایی عیدانه ماه مبارک رمضان در روز سوم

طبق یک نظریه علمی، با روزه داری مکانیسم هوشمند بدن سلول‌زایی اضافی را از بین می‌برد و در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان را پایین می‌آورد.

به گفته کارشناس تغذیه، دکتر افغان، کم کم بدن ما متوجه شده که قرار است تغییراتی در برنامه غذاییمان داشته باشیم. پس بسیار هوشیارانه خود را با شرایط جدید تطبیق می‌دهد. از امروز گرسنگی کمتر اذیتمان می‌کند.

اتفاق مهمی که افتاده این است که متابولیسم بدن پایین آمده است و بنابراین می‌تواند با دریافت غذای کمتر، مدت بیشتری دوام بیاورد.

این اتفاق، یک معنی دیگر هم دارد و آن این است که اگر ما در وعده‌هایی که می‌توانیم غذا یا میان وعده بخوریم زیاده روی کنیم، به علت سوخت و ساز پایین بدن، خود را در معرض تجمع چربی زیر پوستی و اضافه وزن قرار می‌دهیم.

پس بهتر است دقت کنیم که برای مقابله با ضعف روزه داری، از خوردن غذا‌های پر کالری اجتناب کنیم.

منوی روز سوم ماه مبارک رمضان تقدیم شما:

در وعده سحری بهتر است این موارد را بگنجانید: ۱۵ قاشق غذاخوری سرخالی برنج+ ۵ قاشق غذاخوری خورش قورمه سبزی + ۲ تکه گوشت خورشتی + ۴ قاشق غذاخوری ماست کم چرب و نعناع کم + سالاد + یک لیوان آب + ۲ عدد خرما

زمان افطار سفره‌تان شامل: ۲ عدد خرما + چای + ۲ کف دست نان سنگک (هر کف دست معادل یک مربع ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر است.) + یک قاشق غذاخوری خامه + یک قاشق چای خوری عسل + یک عدد تخم مرغ آب پز باشد.

در میان وعده: ۲ عدد میوه + ۵ عدد مغز آجیل خام میل کنید.

برای شام: ۲ ملاقه سوپ جو پیشنهاد می‌شود.

میان وعده شب: نصف لیوان شیر کم چرب + یک عدد خرما بخورید.

همراهان گرامی، یک روز زودتر برنامه غذایی سحر و افطار اعلام می‌شود تا آمادگی لازم را کسب کنید.

فردا را با انگیزه‌ای بیشتر شروع کنیم و سالم‌تر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.