در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرهنگی و هنری ایران و ونزوئلا

وزیر فرهنگ نمایش «سلول شماره ۱۴» و اجرای سرود سلام فرمانده به زبان اسپانیولی را دید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز سفر به کشور ونزوئلا به تماشای نمایش «سلول شماره ۱۴» و اجرای سرود سلام فرمانده به زبان اسپانیولی نشست.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در ادامه سفر خود به ونزوئلا از نمایشگاه فرهنگی هنری ایران و ونزوئلا در شهر کاراکاس بازدید به عمل آورد.

وزیر فرهنگ در میان استقبال پرشور شرکت کنندگان و مخاطبان ونزوئلایی این نمایشگاه از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و به همراه تعداد زیادی از علاقمندان به تماشای تئاتر «سلول شماره ۱۴» برگرفته از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری با همین عنوان نشست.

همچنین در پایان این تئاتر، اجراکنندگان و هنرمندان ونزوئلایی با در دست داشتن پرچم‌های ایران و ونزوئلا سرود «سلام فرمانده» را به زبان اسپانیولی اجرا کردند.

اسماعیلی در پایان تماشای اجرای نمایش و سرود از تمامی بخش‌های نمایشگاه از جمله مد ولباس، کودکان، صنایع دستی و کتاب بازدید به عمل آورد و با حاضرین در این غرفه‌ها از جمله جوانان و کودکان به گفتگو نشست.

گفتنی است، نمایشگاه فرهنگی و هنری مشترک ایران و ونزوئلا به همت موسسه تنظیم و نشر دفتر مقام معظم رهبری و موسسه نسیم رحمت در کاراکاس برپا شده است.

بازدید از مرکز اسلامی ونزوئلا

همچنین وزیر فرهنگ در ادامه برنامه‌های خود با حضور در مرکز اسلامی ونزوئلا با رئیس، مسئولین و برخی فعالان فرهنگی در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام سهیل اسعد، رییس مرکز اسلامی ونزوئلا به ارائه گزارشی از همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور، ترجمه و چاپ کتاب و اجرای برنامه‌های مناسب اشاره کرد و به معرفی بخش‌های مختلف موسسه پرداخت.

اسماعیلی هم ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های رو به رشد دو کشور در زمینه‌های مختلف به اشتراکات فراوان موجود به ویژه در موضوع مقاومت و مبارزه با استکبار و تروریسم رسانه‌ای اشاره کرد و این حوزه‌ها را زمینه‌ای مناسبی برای همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه ترجمه و نشر کتاب دانست.

لازم به ذکر است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر خود به ونزوئلا قرار است با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفتگو کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار