نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند.

زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری گویند.

نوروز به عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده‌است و با رنگ و انگ ویژه، شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوند دهنده افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌شود.

با نزدیک شدن به بهار و نوروز چهره شهر و مردم رنگ تازه تری به خود گرفته و آماده میزبانی از نوروز می‌شوند

هزاران سال است که ایرانیان با رسم زیبا و حسنه خانه‌تکانی به استقبال بهار طبیعت می‌روند.

این روز‌ها پشت بام و حیاط خانه‌های مناطق روستایی و شهری پوشیده از فرش، پتو، لباس، موکت و.. است و خلاصه شور و حال وصف ناشدنی برای انجام خانه‌تکانی وجود دارد.

این آمادگی که برای مردم از خانه تکانی آغاز و با خرید لباس و وسایل هفت سین ادامه پیدا می‌کند و در آخر با تحویل سال و دید و بازدید به پایان می‌رسد برای ادارات جور دیگری آغاز می‌شود

ادارات و دستگاه‌های خدمت رسان با برنامه ریزی برای تدارک و آمادگی شهر برای جذب مسافر و گردشگر به استقبال نوروز می‌روند.

کرمانشاه به پیشواز نوروز می‌رود/مردم و دستگاه‌ها خانه و شهر را نونوار می‌کنند

کرمانشاه یکی از مقاصد مهم گردشگری کشورمان

استان کرمانشاه یکی از مقاصد مهم گردشگری کشورمان محسوب می‌شود که در طول سال بخصوص ایام نوروز و تابستان پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است.

مسئولان استان و دست اندرکاران ادارات از مدت ها پیش در تدارک لازم برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی هستند تا کسانی که وارد این استان مرزی می‌شوند حداکثر بهره را از استان و مناظر طبیعی و تاریخی کرمانشاه برده و با خاطره‌ای خوش این دیار را ترک کنند.

کرمانشاه شهری ۴ فصل با ۴ هزار اثر تاریخی

وجود چهار هزار اثر شناخته شده تاریخی و طبیعی که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده است، ۲۰۰ جاذبه گردشگری، ۵۰ منطقه نمونه گردشگری، ۱۴روستای هدف گردشگری، اثر جهانی بیستون در کنار آثار شاخص دیگری همچون تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک، مجموعه قلعه یزدگرد، چهارقاپی و کاخ خسرو و غار قوری قلعه که جملگی در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارند، ۶۰ رشته فعال صنایع دستی، ۹۷ نشان ملی صنایع دستی و ۱۰ نشان بین المللی صنایع دستی موجب شده این استان جزو استان‌های مطرح  شناخته شود.

طبیعت بکر، اقلیم مناسب، آب و هوای چهارفصل، آب فراوان، سراب‌های بی شمار، بازارچه‌های مرزی متعدد، تنوع فرهنگی و دشت‌های حاصل خیز، زیرساخت‌ها و مسیر‌های ارتباطی مناسب، فرودگاه بین المللی و از همه مهمتر مردمان مهمان نواز این گهواره تمدن را به "سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی" تبدیل کرده است.

این چشمگیر بودن کرمانشاه باعث می‌شود تمام دستگاه‌ها و ادارات دولتی پای کار بیایند و برای آمادگی و آماده سازی شهر در ایام عید تلاش کنند.

کرمانشاه به پیشواز نوروز می‌رود/مردم و دستگاه‌ها خانه و شهر را نونوار می‌کنند

ادارات به پیشواز نوروز رفته اند

تمام دستگاه ها از ابتدای اسفند ماه برنامه ریزی های خود را آغاز کرده اند آنگونه که عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: بازرسی بازار در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.

وی گفت: با هر گونه تخلف و گران‌فروشی برخورد قانونی صورت می‌گیرد و اصناف موظف هستند نرخ نامه‌های خود را به صورتی که قابل مشاهده مخاطبین باشد بر روی کالا‌ها قرار دهند.

وی افزود: اتحادیه‌ها، واحد‌های بدون مجوز را ساماندهی کنند و متخلفان را به دستگاه‌های نظارتی معرفی کنند

محور‌های مواصلاتی کرمانشاه آماده سفر‌های نوروزی

کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: محور‌های مواصلاتی کرمانشاه آماده سفر‌های نوروزی است.

وی گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، به مدت ۲۱ روز اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزش نکات ایمنی و ترافیکی، کاهش سوانح جاده‌ای و… در قالب طرح پویش همراهان سفر ایمن از اهداف اصلی طرح پویش همراهان سفر ایمن است.

آغاز طرح نوروزی هلال احمر کرمانشاه از ۲۳ اسفند ماه

محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آغاز طرح نوروزی هلال احمر کرمانشاه از ۲۳ اسفند ماه خبر داد.

وی گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با توجه به در پیش بودن سفر‌های نوروزی در حوزه امدادرسانی جاده‌ای و ستاد سفر توسط جوانان این جمعیت انجام مأموریت خواهد کرد.

وی افزود: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر نیز همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۳ اسفند الی ۱۳ فروردین ماه آغاز شده و این جمعیت در آمادگی کامل قرار دارد.

کرمانشاه به پیشواز نوروز می‌رود/مردم و دستگاه‌ها خانه و شهر را نونوار می‌کنند

آغاز طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند

دستیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند خبر داد و گفت: ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس پلیس در این طرح محور‌های استان را پوشش می‌دهند.

وی گفت: در این طرح که تا پایان ۱۴ فروردین ادامه دارد، سایر دستگاه‌های خدمات رسان مانند اورژانس، هلال احمر، راهداری و ... هم حضور دارند.

دستیب از حضور ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس پلیس در این طرح خبر داد و افزود: ۵۷ دستگاه دوربین ثابت همراه با تعداد زیادی دوربین سیار در سطح محور‌های استان تخلفات رانندگان را رصد و ثبت می‌کنند.

اجرای برنامه‌های گردشگری برای پذیرایی از مسافران نوروزی

فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: کرمانشاه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

وی گفت: نوروز امسال در مجموعه تاریخی فرهنگی بیستون به کمک بخش خصوصی برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

فرمانی افزود: ۱۲ کمیته از جمله کمیته‌های اسکان، امداد و نجات، امنیت بهداشت و درمان و تبلیغات برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران تشکیل شده است.

راه اندازی پویش نوروز به کرمانشاه سفر کنید

صابر معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از راه اندازی پویش «نوروز به کرمانشاه سفر کنید» برای افزایش سفر‌های نوروزی به استان خبر داد.

وی گفت: ظرفیت مراکز اقامتی استان کرمانشاه شامل هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، انواع اقامتگاه‌ها و… برای پذیرش گردشگران بیش از پنج هزار نفر است.

وی افزود: با توجه به استقبال خوبی که گردشگران برای سفر به استان کرمانشاه داشته و از طرفی امسال در اوایل تعطیلات نوروزی شروع ماه مبارک رمضان داریم سفر‌های نوروزی زودهنگام آغاز شده و تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد اقامتگاه‌ها تکمیل ظرفیت و رزرو شده‌اند.

کرمانشاه به پیشواز نوروز می‌رود/مردم و دستگاه‌ها خانه و شهر را نونوار می‌کنند

اقامتگاه‌های بوم گردی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

عبیری نایب رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمانشاه، گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی به عنوان یکی از مراکز اقامتی که جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارند، آماده پذیرایی از میهمانان و مسافرین نوروزی می‌شوند.

وی گفت: در سطح استان کرمانشاه حدود ۴۸ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کنند که در طول سال و بویژه پیک ایام سفر و نوروز میزبانان شایسته‌ای برای گردشگران و مسافرانی هستند که به گردشگری طبیعی و تجربه زندگی در روستا علاقمندند.

 نایب رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمانشاه افزود: امسال هم باتوجه به اینکه تعطیلات عید نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان است، برای همین پیش بینی می‌شود که سفر‌های نوروزی از نیمه‌های اسفنده آغاز شود و حجم بالایی از گردشگران را در این بازه زمانی داشته باشیم.

وجود ۲۶ هتل در استان کرمانشاه

محمدرضا جلدی رئیس گروه مراکز خدمات گردشگری میراث فرهنگی استان گفت: در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعال است.

وی گفت: هتل پارسیان شهر کرمانشاه تنها هتل پنج ستاره استان است و هتل جمشید و آزادگان واقع در شهر کرمانشاه هم به عنوان دو هتل چهار ستاره استان است.

برپایی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در کرمانشاه

کوگانی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در ۱۵ نقطه استان خبر داد.

وی گفت: گیلانغرب، هرسین، بیستون، سرپلذهاب، سنقر، روانسر، کنگاور، صحنه، کرندغرب، اسلام آبادغرب، جوانرود، قصرشیرین و کرمانشاه از جمله مناطقی در استان هستند که نمایشگاه‌های صنایع دستی و سیاه چادر‌های عرضه سوغات و خوراکی‌های محلی استان را در آن‌ها برپا خواهیم کرد.

کرمانشاه به پیشواز نوروز می‌رود/مردم و دستگاه‌ها خانه و شهر را نونوار می‌کنند

آغاز طرح امداد‌های نوروزی اورژانس از ۲۴ اسفند

قلعه سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح امداد‌های نوروزی اورژانس از ۲۴ اسفندماه در کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: با توجه شروع سال جدید و افزایش تردد مسافران طرح امداد نوروزی در آستانه سال نو از تاریخ ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

قلعه سفیدی افزود: بر پایی سه کمپ نوروزی، استقرار آمبولانس در کنار جاده‌ها و روبه روی پایگاه‌های اورژانس در محور‌های مواصلاتی، آماده باش بیمارستان‌ها، بازرسی‌های دوره‌ای، آمادگی اورژانس هوایی، فعالیت ۲۴ ساعته واحد‌های عملیاتی، آمادگی ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس دیگر اقدامات مورد نظر در ایام تعطیلات عید نوروز است.

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند

کرمی مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند خبر داد.

وی گفت: در همین راستا همه ساله در آستانه عید نوروز طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف نظارت بر بازار نوروز و مراکز تهیه و توزیع غذا اجرا می‌شود.

کرمی افزود: در این طرح که تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت، ۲۹۰ بازرس بهداشت محیط سلامت استان را تحت رصد خواهند داشت.

آماده سازی شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی

نوروزی شهردار کرمانشاه گفت: به منظور آماده سازی شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی، متکدیان در کرمانشاه از ۱۵ اسفند جمع‌آوری شده اند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز نظافت، پاکسازی، رنگ آمیزی جداول و زیباسازی فضای شهری را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: راه اندازی کمپ‌های اسکان مسافرین در پارک‌های شهری همچون پارک شاهد و پارک شرقی را در نوروز پیش رو به مانند سال‌های گذشته خواهیم داشت.

شهردار کرمانشاه یادآورشد: سامانه ۱۳۷ شهرداری طی مدت ایام نوروز، آمادگی خواهد داشت تا برای راهنمایی گردشگران نوروزی فعال باشد و بعلاوه از طریق توزیع بروشور‌هایی به معرفی کرمانشاه خواهیم پرداخت.

کرمانشاه به پیشواز نوروز می‌رود/مردم و دستگاه‌ها خانه و شهر را نونوار می‌کنند

اسکان روزانه چهار هزار و ۳۰۰ گردشگر نوروزی در مراکز آموزشی

یاوری معاون آموزش و پرورش کرمانشاه از ظرفیت اسکان روزانه چهار هزار و ۳۰۰ گردشگر نوروزی در مراکز آموزشی کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۷ مرکز برای این امر تجهیز شده‌اند که شامل ۸۶۳ اتاق، ۲ مرکز خانه معلم در شهر کرمانشاه، ۱۰۵ مدرسه و محل اسکان‌های موقت است.

وی افزود: محل اسکان‌های موقت شامل ساختمان‌ها و اردوگاه‌هایی است که در اختیار آموزش و پرورش استان کرمانشاه قرار گرفته و از مجموع ۱۰۷ مرکز تجهیز شده برای اسکان ایام نوروز ۶۹ مرکز برای اسکان گروه‌های ویژه هستند.

اجرای طرح گشت و نظارت محیط زیست در ایام پایانی سال

جلیلیان مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه از اجرای طرح گشت و نظارت محیط زیست در ایام پایانی سال خبر داد.

وی گفت: تعداد ۱۸ اکیپ بازرسی محیط زیست در سطح استان کرمانشاه در ایام تعطیلات فعالیت دارند که از ۱۵ اسفند بازرسی را در قالب گروه‌های چهار نفره آغاز کرده اند.‌

وی گفت: از اهداف این طرح می‌توان به شناسایی و کشف دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، انجام گشت‌های مشترک در زیستگاه‌های حیات وحش، ایست و بازرسی به صورت تلفیقی در مبادی ورودی و خروجی مناطق، جلوگیری از تخلفات شکار و صید، دستگیری شکارچیان غیرمجاز، گشت و کنترل شبانه و ... است.

وی افزود: ۱۴ اکیپ گشت و کنترل در سطح شهرستان‌ها و ۴ اکیپ در سطح شهرستان کرمانشاه در ایام تعطیلات مشغول فعالیت هستند.

برگزاری نمایشگاه بهاره کرمانشاه از ۲۲ تا ۲۷ اسفند

امامی نیا مدیر امور نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه بهاره کرمانشاه از ۲۲ تا ۲۷ اسفند خبر داد.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را عرضه کالا‌ها با قیمت مناسب و بدون واسطه در آستانه ایام نوروز اعلام کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰ واحد برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم تعداد غرفه‌ها به ۲۰۰ مورد افزایش یابد.

برگزاری مسابقات ورزش روستایی جام نوروز

کشتمند رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه گفت: مسابقات ورزش روستایی جام نوروز و رمضان از ۲۵ اسفند در استان برگزار شده است.

وی گفت: مسابقات در دو بخش مردان و زنان در رشته‌های فوتبال و فوتسال، بازی‌های بومی محلی که ریشه در تاریخ مردمان این دیار دارد همچون هفت سنگ، لی لی، دال پلان، زوران و.. برگزار می‌شود.

آغاز طرح‌های نظارتی دامپزشکی در آستانه سال جدید

تورج کرمیان رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح‌های نظارتی در آستانه سال جدید، گفت: مطابق برنامه‌های تعیین شده و تداخل ایام ماه مبارک رمضان با تعطیلات عید نوروز امسال طرح‌های نظارتی بهداشتی در شهرستان کرمانشاه از تاریخ ۱۳ اسفندماه آغاز و تا ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از طریق بازرسی هشت اکیپ ثابت و سیار در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌گیرد.

وی افزود: اکیپ‌های بازرسی ثابت مستقر در کشتارگاه‌های شهرستان کرمانشاه و اکیپ‌های سیار بازرسی‌های روزانه از مراکز توزیع، سردخانه‌ها، قصابی‌ها و کبابی‌ها را خواهند داشت.

آغاز طرح "عیدانه" استاندارد، ویژه نظارت بر بازار نوروزی

حسین پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: "طرح "عیدانه" استاندارد، ویژه نظارت بر بازار نوروزی، از ۱۵ اسفند آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح استانداردسازی بازار نوروزی و کنترل کمی و کیفی عرضه کالا‌ها و خدمات در آستانه سال نو است.

وی افزود: اولویت این طرح با مراکز خدماتی و رفاهی از جمله پایانه‌های مسافربری برون شهری، فرودگاه، ایستگاه راه آهن، مراکز اقامتی بین راهی، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، قالیشویی‌ها، مراکز عمده عرضه آجیل وخشکبار، مراکز عرضه مواد غذایی و ... است.

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده‌های خوراکی

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده‌های خوراکی با منشاء دامی، ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان از سیزدهم اسفند در استان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برای اجرای این طرح ۳۳ تیم بر مراکز عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور نظارت خواهند کرد.

وی افزود: از این تعداد ۱۵ تیم بصورت ثابت و ۱۸ تیم بصورت سیار در سراسر استان کار نظارت را برعهده خواهند داشت.

خدمت رسانی ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در ایام سفر‌های نوروزی

محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از خدمت رسانی ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در ایام سفر‌های نوروزی کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: هماهنگی لازم با شهرداری‌ها برای پاکیزگی فضای شهری، راهداری برای نظافت سرویس‌های بهداشتی بین راهی و دامپزشکی برای جلوگیری از ذبح غیرمجاز دام انجام شده است.

وی افزود: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، یک فرند هلی کوپتر آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس برای سفر‌های نوروزی در نظر گرفته شده است.

فعالیت ۱۰۳ داروخانه شبانه روزی و روزانه استان در تعطیلات نوروز

نجفی مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت ۱۰۳ داروخانه شبانه روزی و روزانه استان در تعطیلات نوروز خبر داد.

وی با اشاره به وجود ۵۵ داروخانه شبانه روزی در استان گفت: این داروخانه‌ها در تعطیلات نوروز در سطح استان فعال خواهند بود.

وی افزود: از این تعداد ۳۶ داروخانه در سطح شهر کرمانشاه و ۱۹ داروخانه در سطح شهرستان‌ها فعال هستند.

این مسئول گفت: علاوه بر این ۴۸ داروخانه روزانه و نیمه وقت هم برای خدمات‌رسانی و شیفت بندی در تعطیلات نوروز اعلام آمادگی کرده‌اند.

توزیع حدود دو هزار میلیارد ریال اسکناس نو در بانک‌های کرمانشاه

محمدی ناظر پولی بانک مرکزی در استان‌های ایلام و کرمانشاه گفت: برای نوروز امسال حدود دو هزار میلیارد ریال اسکناس نو در بانک‌های کرمانشاه توزیع شود.

وی گفت: تدابیر لازم برای توزیع اسکناس نو در بانک‌های کرمانشاه اندیشیده شده و امیدواریم توزیع اسکناس نو از اواسط هفته جاری آغاز شود.

وی افزود: توزیع اسکناس امسال حدود دو برابر سال سال گذشته است، این رقم در قالب انواع اسکناس و ایران چک توزیع خواهد شد.

افزایش ۲۷ ایستگاه پلیس در ایام نوروز

جاویدان رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: پلیس برنامه‌های گسترده‌ای برای ایام نوروز دارد و ۲۷ ایستگاه دیگر به شهر‌های مختلف استان از جمله ۵ ایستگاه در شهر کرمانشاه اضافه می‌شود تا در کنار افزایش گشت‌ها شرایطی فراهم کند تا شاهد وقوع کاهش سرقت‌ها و در عین حال افزایش دستگیری سارقان باشیم.

وی گفت: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سرقت به صورت جدی در استان ادامه پیدا خواهد کرد و مردم شریف کرمانشاه نیز مطمئن باشند خادمان آن‌ها در مجموعه انتظامی استان با همه توان برای برخورد با این پدیده تلاش خواهند کرد .

با تمام این تفاسیر آنچه معلوم است آمادگی کامل دستگاه های خدمت رسان برای استقبال از گردشگران نوروزی است.

با امید به اینکه نوروز امسال خاطره ای خوش از کرمانشاه به یادگار داشته باشند.

گزارش از شهره دانشیار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.