مدیرعامل پترول:

سال ۱۴۰۲ شش طرح پتروشیمی افتتاح می‌کنیم

رشید قانعی گفت: دغدغه اصلی در اجرای طرح‌های پتروشیمی ممانعت از خام‌فروشی است، به طوری که می‌توان با حفظ سود، از خام‌فروشی جلوگیری کرد؛ برای این مسئله ۶ طرح در دستور کار داریم که سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

رشید قانعی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: براساس هدف‌گذاری‌ها توانستیم سال گذشته ۶ طرح نیمه کاره را به اتمام برسانیم به طوری که این طرح‌ها سهم مهمی در جلوگیری از خام‌فروشی محصولات پتروشیمی خواهند داشت.

به گفته او، دغدغه اصلی در اجرای طرح‌های پتروشیمی ممانعت از خام‌فروشی است،  به طوری که می‌توان با حفظ سود، از خام‌فروشی جلوگیری کرد که برای این مسئله نیز اقدام‌هایی را انجام داده‌ایم. همچنین ۶ طرح در دستور کار داریم که سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل پترول گفت: برای همکاری با صادرکنندگان برتر صنایع تکمیلی پتروشیمی جهت تکمیل زنجیره ارزش پیشنهاد‌هایی را مطرح کردیم که بر اساس این پیشنهاد، کف عرضه محصولات پتروشیمی در بورس رعایت می‌شود و از محل محصولاتی که صادر می‌شوند، صنایع پایین‌دستی توسعه پیدا می‌کنند.

قانعی این را هم گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی صادر می‌شود، به طوری که در مواردی تا ۷۰ درصد ظرفیت صنایع تکمیلی پتروشیمی در کشور خالی است و می‌توان بخشی از محصولات نیمه‌خام پتروشیمی را به جای صادرات به سمت صنایع پایین‌دستی پیش برد.

برچسب ها: خام فروشی ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار