تسلیحاتی کردن اغتشاشات هدف اغتشاشاگران

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر در مازندران به دنبال تسلیحاتی کردن اغتشاشات بود.

روح الله سلگی در نشست ائمه جمعه و فرمانداران استان مازندران با بیان اینکه راهبرد اختصاصی دشمن در مازندران به دلیل ویژگی‌های خاص این استان تبدیل کردن موضوعات فرهنگی به چالش‌های امنیتی است، گفت: این موضوع در اغتشاشات اخیر ماهیت خود را به خوبی نشان داد.

او افزود: پیش بینی می‌شد اگر خیزشی با موضوع فرهنگی شکل بگیرد در مازندران به دلیل ماهیت فرهنگی این استان، افزایش ضریب نفوذ اینترنت و وجود یک و نیم میلیون خوش نشین تبدیل به مشکل امنیتی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: هدف دشمن از اغتشاشات در مازندران تسلیحاتی کردن اغتشاشات بودند و گواه آن کشف ده‌ها قبضه سلاح شورشی است.

سلگی گفت: دشمن تلاش کرد در اغتشاشات مازندران را تبدیل به ترمینال ورود و خروج سلاح کند که خوشبختانه با هماهنگی و همکاری بی نظیر نیرو‌های امنیتی، سپاه و انتظامی این توطئه خنثی شد.

او افزود: راهبرد دشمن در کوتاه مدت خارج کردن نظام از ریل خدمت به مردم و غایت نهایی آنان شکل گرفتن دین ستیزی و تجزیه ایران است.

تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق چوب
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با قاچاق چوب در مازندران شکل گرفت و تصمیمات جدی نیز در شورای تامین استان اتخاذ شده است، گفت: دستگاه قضایی پذیرفت قاچاق چوب را در رده جرائم حرفه‌ای قلمداد کند

سلگی گفت: پیش از این تعزیرات جریمه‌هایی برای قاچاق چوب در نظر می‌گرفت که با تصمیمات جدید این جرایئم در حوزه قضایی بررسی خواهد شد.

پرداخت مطالبات ناجیان غریق
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان پارسال به ناجیان غریق استان پرداخت شده است، گفت: این موضوع در همه سال‌های بعد از انقلاب بی سابقه بوده است

او افزود: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر تابستان پارسال وارد استان شده بودند و ۱۰۵ نفر بر اثر غرق شدن در دریا جان باختند، اما میزان اقامت مسافران امسال به ۹۷ میلیون شب اقامت رسید و تعداد جان باختگان در دریا نیز به ۹۲ تن کاهش یافت

مازندران رتبه نخست تغییرات در دستگاه‌های اجرایی
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۰۰ درصد فرمانداران استان تغیرکرده اند، گفت: از مجموع ۴۰ دستگاه فرهنگی و دانشگاه‌های استان مدیران ۳۵ دستگاه تاکنون تغییر کرده اند.

او افزود: از مجموع ۵۸ بخشدار در مازندران نیز ۵۵ بخشدار تغییر کردند و تغییر چند بخشدار دیگر نیز در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار