انتشار کتاب حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند

کتاب «حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند درس‌هایی از سنگاپور» به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند درس‌هایی از سنگاپور» در ۱۵۰ صفحه در قطع رقعی، ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در معرفی کتاب آمده است: در دنیایی که مشخصه آن شهرنشینی سریع است، ابداع مدل‌های حکمروایی شهری که انعطاف‌پذیر، ایمن و فراگیر باشند و همچنین محیط‌زیست را حفظ کنند، بسیار دشوار است.


بیشتر بخوانید


این کتاب به عنوان مطالعه موردی کشور سنگاپور را که پیشرو در این زمینه است، مورد بررسی قرار می‌دهد و به موفقیت‌های آن در حکمروایی شهری و برنامه ریزی شهر هوشمند نگاه می‌کند. نویسنده از زوایه پایداری زیست محیطی، بکارگیری ابزار‌های فناورانه توسط سنگاپور را بررسی می‌کند که منجر به افزایش کارایی و عملکرد شده است و همچنین از جاه طلبی‌های اقتصادی آن حمایت کرده است. این کتاب بینشی منحصر به فرد و انتقادی در مورد رویکرد سنگاپور را آشکار می‌کند. با توجه به بافت تاریخی، سیاسی و تکنولوژیکی، نویسنده تکنیک‌ها و پروژه‌های کلیدی را به اشتراک می‌گذارد که به بهبود بسیار مهم سطوح زیست‌پذیری در دولت شهر کمک کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.