ورود بیش از ۸ میلیارد مترمکعب آب به سدهای خوزستان

مدیر مطالعات سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۸ میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب آب از ابتدای مهرماه تاکنون وارد سدهای استان شده است.

علی شهبازی مجموع ورودی سدهای خوزستان از ابتدای مهرماه تاکنون ۸ میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب را اعلام کرد و گفت: این رقم نشان دهنده افزایش ۲۰ درصدی آورد آب در مقایسه با بازه زمانی پارسال است.

او  وضعیت سد کرخه را متفاوت از سایر سدهای استان توصیف کرد و افزود: آورد آب در این سد در مقایسه با پارسال ۱۱ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر مطالعات سازمان آب و برق خوزستان  حجم پرشده مخازن سدهای خوزستان از ابتدای مهرماه تاکنون را ۶۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: مخزن سد کارون ۷۴ درصد، سد دز ۷۰ درصد و سد مارون ۸۴ درصد پر شده‌اند.

آقای شهبازی گفت: با توجه به اینکه ذخیره برفی مطلوبی در بالادست حوزه سدهای کارون و دز وجود دارد و براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی‌ها و بهره‌برداری حداکثری از نزولات آسمانی و آورده آب‌ها، خروجی سدها به گونه‌ای تنظیم شده که علاوه بر ذخیره‌سازی آب، سیلاب‌ها به نحو مطلوبی مدیریت شوند.

او  به افزایش خروجی سدها از بهمن ماه امسال براساس میزان بارندگی‌ها و آورد آب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک سیلاب بزرگ در سد دز و زنجیره کارون مهار شده است اما به منظور حفظ ذخیره و مدیریت سیلاب، خروجی سدها به صورت تدریجی رو به افزایش است، به طوری که در روزهای آینده شاهد افزایش محسوس تراز آب رودخانه‌های دز و کارون خواهیم بود.

مدیر مطالعات سازمان آب و برق خوزستان  از شهروندان و به ویژه ساکنان حاشیه‌های رودخانه‌های دز و کارون خواست به اطلاع رسانی‌ها و هشدارها توجه کرده و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه دز خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.