خدمت رسانی ۲۵۵ گروه جهادی در ایام نوروز

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از خدمت رسانی ۲۵۵ گروه جهادی در ایام نوروز در نقاط مختلف استان خبر داد.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در نشست خبری اردو‌های جهادی نوروز ۱۴۰۲ و جشنواره ملی جهادگران، گفت: مرداد سال آینده چهارمین جشنواره ملی جهادگران به صورت کشوری در سه بخش هنری، ادبی و تخصصی برگزار می‌شود.

او افزود: عرصه‌های جشنواره شامل عمران و محرومیت زدایی، سبک زندگی جهادی، بهداشت و سلامت، علمی و دانش بنیان، آموزش تحصیلی، جهاد تبیین، جهاد خدمت و خدمت مومنانه، ویروس منحوس کرونا، گفتمان سازی، مطالبه گری، امیدآفرینی، فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

هنری با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است، اظهار کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ است و شرکت کنندگان می‌توانند آثار را در پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۰۵۳۸۵۶۷۰۳ ارسال کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به آغاز شدن فعالیت گروه‌های جهادی از ۱۵ اسفند اشاره و عنوان کرد: همزمان با روز درختکاری ۲۰ هزار نهال در استان کاشت شده است.

او از افزایش حجم اردو‌های جهادی پزشکی در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی در سال آینده شاهد افزایش فعالیت‌های جهادی پزشکی در استان خواهیم بود.

هنری به فعالیت گروه‌های جهادی با همکاری فنی و حرفه‌ای و دانشکده فنی ابن حسام نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به همزمانی سال جدید با ماه مبارک رمضان غبارروبی مساجد نیز با همکاری گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنکبی از حضور ۲۵۵ گروه جهادی و ۳ هزار و ۴۳۸ جهادگر طی نوروز در استان خبر داد و گفت: از این تعداد گروه جهادی ۹ گروه جهادی و ۳۶۵ جهادگر مهمان هستند.

او افزود: ۹ گروه جهادی مهمان شامل ۶ گروه جهادی و ۳ قرارگاه جهادی در این ایام فعالیت می‌کنند.

هنری بیان کرد: گروه‌های جهادی در ۱۵۷ نقطه هدف روستایی و ۹۸ نقطه حاشیه شهر جهت خدمات رسانی مستقر می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: با همکاری موسسه عمران و مسکن بسیج در بحث تامین ماشین آلات و ابزارآلات و انجام فعالیت‌های عمرانی نیز تفاهم انجام شده است.

او گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی به ثبت رسیده است.

هنری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۹۷۹ اردوی جهادی برگزار شده که ۳۵ هزار و ۷۲۴ جهادگر در این اردو‌ها شرکت کرده اند که ارزش خدمات انجام شده در این اردو‌ها ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار