خطرآفرینان چهارشنبه آخر سال تا پایان فروردین در بازداشت خواهند بود

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: خطرآفرینان چهارشنبه آخر سال تا پایان فروردین ۱۴۰۲در بازداشت خواهند بود.

سردار سلمان امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران یکی از اولویت‌های فراجا در سال جدید کنترل سرقت و مبارزه قاطع با سارقان است گفت: در ایام نوروز پیشگیری از سرقت نیز مهم است که توجه به هشدار‌های پلیسی نظیر بستن در منازل به ویژه بالکن‌ها، روشن کردن چراغ‌ها باید مدنظر باشد.

اوبا بیان اینکه امسال میزان کشفیات کالا در استان ۳۲۴ میلیارد تومان بوده است گفت: ارزش ریالی ۱۸ فقره از پرونده‌ها بیش از یکصد میلیون تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان به کشف صد درصدی جرایم خشن اشاره کرد و گفت: کشف سه باند داخلی سرقت خودرو و کشف ۸۷ سرقت و دستگیری ۱۱ از دیگر اقدامات بوده است.

امیری با اشاره به اینکه امسال ۶.۵ تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه ۲۴ درصد افزایش داشته است گفت: ۱۰ هزار و ۶۵۲ عملیات پلیسی در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام شده و ۴۶ باند منهدم کردیم، بیش از ۳ هزار نفر نیز دستگیر شدند.

او به انجام ۲۲ عملیات فرا استانی در حوزه مواد مخدر و کشف ۲۲ کیلو مواد مخدر و هفت قبضه سلاح اشاره کرد افزود: وقوع جرایم سایبری ۱۵ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان از کاهش ۸ درصدی تصادفات درون شهری و ۲ درصد فوتی‌ها خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های برون شهری ۱۵ درصد افزایش داشته است.


امیری با بیان اینکه ۸۱ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهره اتفاق می‌افتد و از مجموع تصادفات جاده‌ای ۱۸.۲ درصد در جاده‌های شهری و روستایی است افزود: امسال صد هزار و ۹۴۱ مورد گذرنامه صادر شده که ۲۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه امسال ۶۷ هزار و ۹۶۶ فقره گواهینامه صادر شده است گفت: ۱۵۰ نقطه از راه‌ها ایمن‌سازی شده است.


فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: تا پایان سال بیش از ۶۹ هزار گواهینامه صادر شده و ۱۱ هزار نوشماره صادر شده و شرایط ترافیک موجود به دلیل نبود زیرساخت‌ها سخت شده و باید در حوزه زیرسازی از شهرداری مطالبه کرد.

امیری با اشاره به اینکه در اولویت‌های ماموریتی توفیقات خوبی داشتیم افزود: مبارزه بی‌امان و قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر اقدام خوبی بود که با جدیت در سال جدید نیز به کار خواهیم گرفت.

او به مبارزه قاطع با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: پیشگیری از سرقت و مقابله با سارقان و کشف سرقت‌ها مورد توجه است و یکی از برنامه‌های جدی سال آینده کشف اموال مسروقه است.
فرمانده انتظامی استان همدان تأکید کرد: با افرادی که در چهارشنبه آخر سال امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند برخورد خواهیم کرد، اگر کسی دستگیر شود تا پایان فروردین بازداشت و تحت نظر خواهد بود.
امیری با بیان اینکه در سال جاری اقدام خوبی با مشارکت مردم و اقدام پلیسی صورت گرفته و سرقت‌های مهم از کل سرقت‌ها از ۴۷ درصد سال گذشته به ۳۹ درصد رسیده و کاهش هشت درصدی داشتیم گفت: در سال جاری ۲۸۱ هزار تماس با فوریت‌های پلیس داشتیم که پنج درصد کاهش داشته و ۱۶ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه عملیاتی شده است.

 

او از افزایش ۵ درصدی سرقت مهم و افزایش ۲۳ درصدی کشف سرقت خبر داد و افزود: امسال ۱۳ هزار و ۱۴۲ مورد طرح پلیسی اجرایی شده و ۵۳ هزار و ۶۴۸ نفر هم مشارکت داشتند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۸۰۸ طرح پیشگیرانه و ۸۶۰ طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و ۳۱ هزار و ۳۳۱ مورد از بانک‌ها و موسسات داشتیم گفت: ۲ هزار و ۷۸۵ مرحله علمیات پاکسازی میادین و پارک‌ها را داشتیم.

امیری به جمع‌آوری و ساماندهی اطلاعات ۱۹۰ مشاور املاک اشاره کرد و با اشاره به اجرای ۲۸ طرح مشترک استانی با رویکرد منزل، خودرو، موتورسیکلت و احشام افزود: یک‌هزار و ۵۳۲ سارق دستگیری کردیم که ۲۱۴ نفر سارق حرفه‌ای بودند.

او مسئولیت رسانه‌ها در جهاد تبیین و ارتقای سواد رسانه‌ای خطیر دانست گفت: باید همه کمک کنیم سواد رسانه‌ای ارتقا یابد چراکه دشمن مسائل را وارونه و یا سیاسی کرده و به جامعه ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار