ظرفیت اسکان ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در مراکز اقامتی کردستان

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: مراکز اقامتی استان با ظرفیت ۵ هزار و ۳۰۰ تخت آماده میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

منصور مهرزاد، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار داشت: کردستان به تناسب جمعیت یکی از پر مسافر‌ترین استان‌های کشور است، اما در دوران کرونا هماننند دیگر استان‌ها خسارت زیادی به این حوزه وارد شد.

او با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری بسیار بیشتر از موضوع فرهنگ می‌تواند در جذب گردشگری موفق عمل کند، اظهار داشت: با توجه به رصد رزرو‌ها پیش بینی نوروز پر گردشگری را در استان داریم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی همانند هورامان در استان داریم.

مهرزاد افزود: هورامان پپاز پتانسیل قوی برخوردار است که برای اسفاده از این پتانسیل‌ها و استفاده از ظرفیت اقلیم کردستان عراق، فم‌تور‌هایی را برگزار کرده‌ایم که با جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی استان آشنا شوند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان دفاتر مسافرتی استان را ۵۷ تعداد عنوان کرد و گفت: در راستای شناسایی نقاط کمتر شناخته شده این دفاتر استانی، تور‌های یک روزه را برگزار می‌کنند که فرصت مناسبی برای معرفی میراث‌های فرهنگی استان است.

او افزود: صنعت استان گردشگری در کردستان به عنوان صنعت این منطقه است است که باید از آن نهایت استفاده را برد.

مهرزاد با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز آمادگی پذیرش مهمانان نوروزی و گردشگران را داریم، یادآور شد: در استان ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۴ مجتمع پذیر، ۲۴ مهمانپذیر، ۲۴ مجتمع اقامتی، مجتمع ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۰۲ رستوران بین‌راهی، یک مراکز گردشگری سلامت، ۲ اقامتگاه سنتی در استان با ظرفیت ۵ هزار و ۳۰۰ تخت در استان وجود دارد.

مهرزاد افتتاح موزه در مسجد دارالاحسان، جامع سنندج و حمام حاج صالح سقز و مرمت بنا‌های تاریخی شاخص، واگذاری ۹ آثار تاریخی به بخش خصوصی، برپایی هفت نمایشگاه در خانه کُرد و تهیه طرح مرمت محور تاریخی فرهنگی سنندج از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

او با بیان اینکه برخورد قاطعانه با تاسیسات غیرمجاز از سیاست.های اصلی در میراث فرهنگی کردستان است، خاطر نشان کرد: افتتاح موزه مسجد دارالاحسان افتتاح و موزه حاج صالح تجهیز شده است.

مهرزاد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از صنایع دستی استان ثبت ملی شده اند، اظهار داشت: دیوزناو به عنوان روستای ارغوان بافی، کاکوی علیا به عنوان روستای گلیم‌بافی، مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش، آرمرده به عنوان شهر شالبافی در استان  ثبت جهانی شده است.

او هم چنین از اختصاص ۱۲ هکتار زمین تپه پیرچنار حسن آباد برای ایجاد شهرک صنایع دستی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.