هاجری:

شیراز در حوزه حمل و نقل هوایی با مشکل مواجه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهر شیراز به‌عنوان قطب گردشگری و زیارت، بهداشت و درمان، علم و الکترونیک، صادرات و واردات در دو حوزه حمل و نقل هوایی با مشکل جدی مواجه است.

محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور خود در یکصد و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شیراز سرفراز سومین حرم اهل بیت (ع) بنابر پیش بینی‌ها، میزبان بیش از ۳ میلیون نفر مسافر نوروزی خواهد بود و از آنجایی که شیرازی‌های عزیز به میهمان نوازی شهره آفاق بوده و هستند، لازم است تمام امکانات و بستر‌های موجود بسیج شده تا میزبانی را ارتقا و خدمات رسانی‌ها را افزون سازیم.

او گفت: تمام ادارات و سازمان‌های پیشتاز در خدمات رسانی به مسافرین نوروزی به ویژه شورا و شهرداری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی که شبانه روز پای کار بوده، مرخصی‌های خود را لغو نموده تا خدمات رسانی کنند، به صورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

هاجری گفت: شهر شیراز به عنوان قطب گردشگری و زیارت، بهداشت و درمان، علم و الکترونیک، صادرات و واردات در دو حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی با مشکل جدی مواجه است؛ لذا باید تمام همت نمایندگان و مدیران فارس جمع شده تا این دو مشکل و معضل را با طرح‌ها و بودجه‌های ملی و حل و فصل شده تا شهر مسافرپذیر‌تر شود.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: با ورود شورا و شهرداری به جهش عمرانی و فضای سبز که در سال آینده سرعت و سبقت بیشتری می‌گیرد، لازم است ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی بخشی از زمین‌های تفکیک شده خود را در اختیار شهرداری قرار داده تا عمران و آبادی شهر با فضای سبز پاک و دلنشین، زندگی مصفا را ارتقا و تعالی بخشد.

به گفته هاجری خرید بخش‌های زیادی از باغات شمال شهر به منظور حفظ و صیانت از فضای سبز، هزینه زیادی دارد که باید ادارات دیگر، بخشی از هزینه‌ها را تأمین تا مسیر گسترش فضای سبز استمرار یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: فضای عمومی شهر می‌بایست با قانون مداری همه شهروندان عزیز حفظ و صیانت شود، اماکن گردشگری، بوستان‌های شهری و کوهستانی و خودرو‌های خارج از منزل، جزو فضای عمومی شهر هستند و لازم است به قانون حرمت گذاشته و از آلودگی‌های صوتی با صدای بلند در خودرو‌ها پیشگیری و از وارد کردن حیوانات خانگی در فضا‌های عمومی پرهیز و عفاف و حجاب شرعی و قانون رعایت شود.

هاجری با بیان اینکه احترام به ارزش‌ها و آرمان‌های یک ملت که در قانون به عنوان میثاق ملی نهادینه شده، لازم و ضروری است، گفت: هیچ کشوری با هیچ مرام و مسلکی اجازه قانون شکنی، با هر نامی به کسی نمی‌دهد؛ لذا بهتر است همدل و همراه با رعایت ضوابط شرعی و قانونی، فضای معاشرت نیکوی شهری را برای زندگی سالم پر رونق‌تر کنیم.

این عضو شورای شهر شیراز ضمن تقدیر از اعضای شورا و مدیران شهرداری در خصوص پیشنهاد بودجه سال ۱۴۰۲ شهر شیراز به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، گفت: خوشبختانه با این رقم، که امید است تمامی آن تحقق پیدا کند، روند عمران و آبادی در شهر استمرار خواهد داشت.

هاجری گفت: علاوه بر رقم بودجه، در حوزه جذب سرمایه گذار برای طرح‌ها و پروژه‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان و مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و ۴۰۰ میلیارد تومان برای حوزه محله و مسجد محوری پیشنهاد و توافق شده است که این موضوع نشان از درک صحیح و واقعی شورا و شهرداری به مناطق محروم، مدیریت محلات بر محور مساجد بوده که افق تازه، نو و امیدوار کننده‌ای را رقم خواهد زد.

اعطای مجوز به شهرداری جهت واگذاری، تهیه و تأمین دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، احداث میدان دوم میوه و تره بار در ورودی ده شیخ، تبدیل یک سالن اجتماعات فرهنگسرا‌های شهرداری در هر منطقه به سالن سینما چند منظوره، استفاده از اوراق وقف در تأمین مالی پروژه‌های شهری و الزام شهرداری به تعریف بسته‌های سرمایه گذاری پروژه المان ورودی جنوب غرب شیراز از مهم‌ترین مصوبات یکصد و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.