حدنگاری اراضی ملی لرستان در حوزه منابع طبیعی انجام شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: حدنگاری (کاداستر) اراضی ملی استان در حوزه این اداره کل طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به طور کامل انجام شد.

بهروز دریکوند افزود: حدنگاری اراضی ملی در سال ۹۳ اجرایی و قرار شد ظرف هفت سال به اتمام رسد که در سال‌های نخست اجرا به دلیل مشکلات تجهیزاتی و زیرساختی پیشرفت چندانی نداشت.

وی اظهار داشت:‌اما طی ۲ سال گذشته این مهم در لرستان انجام و ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۶۵۶ هکتار از اراضی ملی لرستان در حوزه منابع طبیعی؛ تثبیت؛ صدور سند و وارد سامانه کاداستر شد.

وی کاهش زمین خواری را از مزایای مهم حدنگاری اراضی برشمرد و گفت: با این اقدام پنجره واحد مدیریت زمین بین دستگاه‌های مرتبط ایجاد و صدور استعالامات تسهیل می‌شود به نحوی که صدور برخی استعلامات از یک سال به یک روز رسیده است.

دریکوند با اشاره به فعالیت پنجره واحد زمین در لرستان طی سال آینده ادامه داد: هرگونه تخریب یا تغییر کاربری زمین در این سامانه پیش بینی شده و قابل شناسایی است.

به گفته وی مجوز پد بالگرد و امکانات لازم برای استفاده در زمان اطفای حریق در استان اخذ شده، ولی همچنان منتظر صدور مجوز استفاده از بالگرد هستیم و مقرر شده است برای این مهم بالگرد اجاره شود.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و ۸۰۰ هزار هکتار مراتع در لرستان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.